• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bättringsfärg

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
På årets första utfärd till bensinstationen för att kolla trycket i däcken råkade jag trycka till en Mazda (frugan var inte med) varvid en skada uppstod i plasthörnet i bak.
När jag besökte Byrstnerförsljningen i Göteborg frågade jag efter bättringsfärg i försäljningen. damen såg närmast förolämpad ut. "Det har vi inte".
En karl som stod bakom ingrep och sa att jag kunde åka till färghandlaren vid Ikea så blandar dom till färg.
Vanliga personbilsförsäljare åtminstone Saab har sprayburkar med bättringsfärg, men det tycker tydligen husbilsförsäljare är onödigt. Dåligt.
Har ni samma erfarenheter?
Bakre hörnet på husbilar är tydligen utsatt. Jag har sett flera bilar som har skador där.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Bättringsfärg

Hade du nu valt ett märke som är seriöst så finns det färg, skojar bara. Såg bilden på din bil och tänkte att det var samma färg på Fiaten som bodelen från Bürstner. Tog du då färgnummert på Fiaten så kanske det löste sig.
 

Bilagor

  • weiss 210.jpg
    weiss 210.jpg
    1,1 MB · Visningar: 17

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: Bättringsfärg

Åk till en Färgtrendbutik, dom flesta har så dom kan bryta till vilen kulör som hels, och sedan tömma den på burk så det blir en sprayfärg.
Dom har massor av färgkartor med olika kulörer som går att jämföra med kulören på det som skall målas.
Jag har gjort det till min hb, färgen blev så lika att det inte syntes vart jag hade sprejat.

Snarken 2
 
Toppen