• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa dubbel DIN

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.107
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vilken dubbel DIN apparat är bästa valet?
Krav;Bra radiomottagning,ingång för backkamera
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Bästa dubbel DIN

:) Hei.

Jeg har Pioneer dobbel DIN med 6,5`skjerm, og ryggekamera, er godt fornøyd med den, meget god radiodel. I forige bilen hadde jeg en med 7` skjerm som forsvant inn når jeg slo av, den var enda bedre :) men mye dyrere.
Det som er litt kjedelig, det er dyrt å oppdatere kartene, kr.1.200,- pr.d.d.

Lykke til hilsen Atle.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Tycker Kenwood är bra då de använder Garmin GPS.
Då finns det alltid kartor att tillgå.

Men nu kanske det inte gällde navigation :).
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Även Kenwood tillverkas i Asien och introducerades lite grann som ett av "billighets" märkena när de kom till Europa runt 80-talet...
Mycket har hänt sedan dess... Alla Asien "No Name" stereo är inte dåliga, men man får ha koll på vad man köper!

Själv har jag köpt & monterat 3st "No Name" stereo de senaste 4åren, alla har vart till absolut belåtenhet gällande kvalitet & pris!
Fick inte plats, så jag sålde min senaste 2DIN inkl. GPS/avtagbar front/7" padda på Chaparall för 1mån. sedan, ny för 1500kr.

Bl.a. Alpine som anses som ett av de absolut Topp klass bästa, tillverkas i China...

Har man mindre erfarenhet kring detta och önskar "rätt" produkt i sin bil,
rekommenderar jag att man besöker sin lokala affär och nyttjar deras support inkl. köp.

Att köpa en analog radio nu är inga problem, innan 2022 har ni förmodat bytt bil vilket som.. ;)
Olof, hoppas ni blir nöjda vilket som ni nu än väljer! :)
Mvh. Magnus

Det analoga sändningarna är på väg att släckas ner. Kanske kolla över vad som kommer digitalt.

20 miljoner radioapparater blir obrukbara | Näringsliv | SvD

Köp heller ingen s.k. Kinaradio. Har själv en Kenwood 2-din med backkamera som fungera bra.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.241
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Även Kenwood tillverkas i Asien och introducerades lite grann som ett av "billighets" märkena när de kom till Europa runt 80-talet...
Mycket har hänt sedan dess... Alla Asien "No Name" stereo är inte dåliga, men man får ha koll på vad man köper!

Själv har jag köpt & monterat 3st "No Name" stereo de senaste 4åren, alla har vart till absolut belåtenhet gällande kvalitet & pris!
Fick inte plats, så jag sålde min senaste 2DIN inkl. GPS/avtagbar front/7" padda på Chaparall för 1mån. sedan, ny för 1500kr.

Bl.a. Alpine som anses som ett av de absolut Topp klass bästa, tillverkas i China...

Har man mindre erfarenhet kring detta och önskar "rätt" produkt i sin bil,
rekommenderar jag att man besöker sin lokala affär och nyttjar deras support inkl. köp.

Att köpa en analog radio nu är inga problem, innan 2022 har ni förmodat bytt bil vilket som.. ;)
Olof, hoppas ni blir nöjda vilket som ni nu än väljer! :)
Mvh. Magnus
Hade en kinaradio(no name) innan.
Först la GPS en av sedan fick jag inte ut CDn sedan la radion av.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.107
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Tack,har idag en Macrom något italienskt skit! den skall ut ersättas med en bra maskin!!
Har antenn i backspegeln som dom flesta Ducato detta fungerar inte med alla apparater tydligen,tittar man på utlandsregade bilar på vägarna så har dom flesta antenn på vindrutestolpen.
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Bästa dubbel DIN

Rekomenderar Alpine med dvd,GPS,Kameraingång,auxingång och allt mankan tänkas behöva.
Men som vanligt man får det man betalar för. Alpine är nog den bästa som finns men inte billig.
 
F

F.d. 24443

Guest
Sv: Bästa dubbel DIN

Har monterat Kenwood maskiner i 6år och kommer fortsätta med det! :yes:
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.107
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Jag behöver inte GPS,Kenwood har flera modeller till bra pris,men hur funkar dom ihop med backspegelantenn?
 
F

F.d. 24443

Guest
Sv: Bästa dubbel DIN

Jag behöver inte GPS,Kenwood har flera modeller till bra pris,men hur funkar dom ihop med backspegelantenn?

Har alldrig haft problem med backspegelantenner och kenwood. Varken DDX eller DNX serierna.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Bästa dubbel DIN

Eller tvärt om :rolleyes: De verkar samsas om det.

Men när det skall köpas dubbeldin bestäm dig för om du vill ha en noname kinaprodukt eller en märkesvara. Oavsett var märkesvaran är tillverkad så är kavaliten fullgod. Noname kan variera men det kan säkert finnas ok grejor där med....

Nästa steg är att fundera på vilka finesser den behöver ha.
Skall den ha navigation så kolla vad nya kartor kostar!

Sedan är displayerna en viktig sak, billiga apparater har oftast ljussvaga displayer.
Men inte alltid (så slipper någon påtala det).


Jag har hållit på lite med Pionner o Kenwood och då väljer jag det senare just på grund av kartorna. Till Kenwood finns det alltid kartor till vettiga priser... :wink:
 
Toppen