• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bärgning

F

F.d. 3091

Guest
Hej alla HBK'are,

Jag är en relativt nytillkommen medlem, ca 2 mån. Jag hade lite otur i helgen och fick ringa efter bärgare, allt gick bra till slut inga skador på varesig människor eller bil, men jag har en fråga.
Har vi i HBK någon form av avtal eller liknande med försäkringsbolag för självriskeleiminering som exempelvis Caravan Club har för sina medlemmar, min försäkring hos IF har en självrisk på 1000 kr så de e ingen fara, men innan jag betalar tänkte jag fråga om vi har någon melemsförmån som ger oss lägre eller eliminerar självrisken totalt.

Hälsningar,
Göran Börjesson
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Bärgning

Tyvärr, men rabatter och liknande är vi nog inte bortskämda med.
 
F

F.d. 1370

Guest
Sv: Bärgning

Vi har kompletterat med Falck Euro Assist (www.falck.info/euroassist) Ingen självrisk. Täcker allt från inlåsta nycklar till soppatorsk och dikeskörning, m.m. Betalade nu 564 kr för 12 mån.

Nils
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Bärgning

Ja det har vi med Midlandoil men det förutsätter att du användet deras
produkter och är då gratis. Se mer under rabatter.
 
F

F.d. 25206

Guest
Sv: Bärgning

Hej. Inte alla assistansförsäkringar innehåller bärgning. Ex. Folksam
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.678
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Bärgning

Vi har SBM ass. med HBK-Rabatt.Använd i Frankrike och Sverige (bärgning)utan problem.
Citat
Henrik Nielsen, HBK #3717, har förhandlat fram ett avtal för Husbilsklubben.se medlemmar avseende assistansförsäkring.

Avtalet gäller för husbilar på upp till 15 ton och kostar endast 450 kronor per år.

Allmän information om assistansförsäkringen kan Du läsa på Väghjälp för Husbil - din vägassistans | SBM Fordonsmärkning | Rutmärkning Väghjälp Bil- och Nyckelförsäkring.
På den här sidan kan Du också beställa assistansförsäkring. Du kan välja att betala via betalkort eller att SBM skickar en faktura.

Kompletta försäkringsvillkor kan Du läsa på Väghjälp Husbil | SBM Fordonsmärkning | Rutmärkning Väghjälp Bil- och Nyckelförsäkring

HaDe Hasse
 
F

F.d. 55350

Guest
Sv: Bärgning

Om man har försäkring hos Folksam och är medlem i HBK kan man göra ett tillägg på vägassistans som gäller i hela Europa. Ex jag har en Cartago M- line och den väger 6700 kg och jag betalar 280 kr om året på den. Har ni frågor kan ni ringa mig.
 
F

F.d. 55350

Guest
Sv: Bärgning

Hej Det är ingen självrisk på HBK:s försäkring i Folksam om du är medlem. Där är heller ingen viktbegränsning.
 
F

F.d. 5095

Guest
Sv: Bärgning

Hej Gurra56

Vi är medlemmar i Motormännen där deras väghjälp kostar 195 kr/år för varje fordon som familjen äger.

I somras blev vi stående på en ställplats i Moseldalen , batteriet var dött så vi ringde larmnumret och efter en timma så kom det en bärgare och hjälpte oss med starthjälp. Väldigt nöjda med detta.

Här kan du läsa mera om deras väghjälp

Motormännens Väghjälp

Mvh
Lasse
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Bärgning

Jag var på Kista mässan igår och träffade en äldre herre i HBK:s monter som jag tror representerade Folksam, han påstog att Falks Euro Assistans för 564kr gäller bara i Sverige men detta stämmer inte enligt detta Falck Euro Assist
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Bärgning

Hej Gurra!!OBS OBS.FALCKS Camper Assitans Gäller nu!! 596 kr/år ( Falcks Euro assistans endast Personbil)) sök på Falcks Camper,
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Bärgning

Enligt uppgift så NAF, > Norsk automobilForening > en bärgningsförsäkring i sin medlemsavgift.
Är man utomlands så blir det en lokal helförsäkring.

Som svensk skulle jag räknas som utomlands i både Norge och Sverige.
Tror jag ska kolla upp detta med NAF.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bärgning

I NAF finnes det to nivåer hovedmedlem, med og uten bergingsforsikringen. skiller et par hundre kroner i året. Eneste sted du ikke har fri assistanse er hjemme hos deg selv, men der er det og noen muligher - avhengig av type feil. En annenfordel vi har i NAF er muligheten for et Mastercard med 4% rabatt på drivstoff i hele verden. Bruker det kortet mye i Australia for tiden, gjerne sammen med et Australsk kundekort som gir nesten like mye i rabatt.
 
Toppen