• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bäddmadrasser

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Någon som köpt bäddmadrass av Svenska Dynor ? Hur är kvaliteten - tänkte på en som är 6 cm tjock - eller vad ska det vara ? Kostar en hel del - men det kan det vara värt.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bäddmadrasser

Vi hadde i vår forrige bil fjærmadrass som de laget til oss - meget bra, men kostbar. Den var 12 cm tykk. Noe senere la vi et 3 cm Froli fjærsett under madrassen og den ble enda bedre. I dagens bil har vi en løsning fra Froli med fjærsett under en kaldskum madrass, utrolig behaglig - og jeg tror rimeligere enn madrassene fra Svenska dynor. Info om Froli Froli Kunststoffwerk GmbH & Co. KG desverre på tysk, endel info på engelsk også.
 
H

hianders

Guest
Sv: Bäddmadrasser

Besök Sängvaruhuset i Borlänge!! Där köpte vi våra bäddmadrasser förra året, ca 8 cm med inkl bolster. Sköna att sova på.

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bäddmadrasser

Hej Pettsson,

Vi köpte bäddmadrasser av Svenska Dynor till vår Hobby Van med två långbäddar. Gjorde ett mönster i naturlig storlek då ena hörnet på madrasserna är lite rundat. Madrasserna tillverkades efter det och 6 cm tjocka. Perfekt passform - kanske lite dyra, men vi är helt nöjda.

Mvh Mona-Lisa och Owe
 
F

F.d. 4807

Guest
Sv: Bäddmadrasser

Har köpt mina bäddmadrasser på IKEA, prisvärda och bra.
 

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrasser

Vi köpte också bäddmadrasser av Svenska Dynor
6 cm tjocka perfekt passform. Bra Dynor vi är nöjda
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrasser

Vi har köpt IKEA:s "Sultan Tuvebo". En 9 cm dröm att sova på. Rekommenderas verkligen. /Jeanette
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrasser

Vi är helnöjda med Svenska Dynors 6 cm tjocka formsydda bäddmadrass.
Perfekt service av företaget är också ett plus.

Hälsningar
Mona & Kjell
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrasser

Hej Pettsson!

Vi var in till något som heter Lågprisladan " Stollige Bengt". Ligger utanför Karlstad. Han var ut i bilen och mätte upp hur madrassen skulle se ut, sen tog ett en timme eller så, så var den färdig.
Jag fick klä den själv men det går bra med ett påslakan.
Det var 2001 och madrassen är fortfarande lika bra, ( vi använder husbilen året runt).
Vi gav då 1.234:-
Har telefonnr men vet ju inte om han finns kvar.
/ Yvonne
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrasser

Bengt finns kvar. Det var dock tal på generationsväxling men jag vet inte hur det blev med det. Företaget heter numera Idea.

Han har fixat mycket bra madrasser åt oss vid flera tillfällen. Har också hjälpt oss med "kilar" för att göra reservbädden fram bättre.

Sök info på www.ideaab.se Där finns nyttig kunskap om lämpliga kvaliteter mm.

(Hoppas inte detta blev reklam, det var inte min avsikt!)

/Staffan
 
Toppen