• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bädda i husbilen

F

F.d. 25418

Guest
Hur bäddar man i husbilen? Drar man på lakan direkt på dynorna/madrassen som finns i sängarna från början, eller använder man bäddmadrass?
Ni hör att jag är ny med husbil va:)
 
M

mikkis

Guest
Sv: Bädda i husbilen

hej
det där är nog upp till var och en. men vi använder bäddmadrasser!
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Vi köpte en tempurmadrass, orginalmadrassen var så hård att den inte gick att sova på.
Sedan har vi ett underlakan med resår så att det ligger kvar.
Lycka till med bäddandet
Inger och Conny
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Har du en svensk bil så har du riktiga madrasser i, å det går att andvända bilen å madrasserna även vintertid:msn_wink:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Bädda i husbilen

Hej !
Vi har överdrag med resor på den tjocka madrassen/dynan sen har vi köpt till bäddmadrasser och bäddar som hemma.
MVH Gunilla
PS vi har enkelbäddar DS
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Bädda i husbilen

Tycker både det är skönare att sova och blir enklare att bädda med en bäddmadrass. De flesta har väl bäddmadrass hemma också skulle jag tro, även om man har en bra sängbotten/resårmadrass.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

I den nerfällbara bädden så är det ett dra på lakan som har resår runt om och den 3cm bäddmadrassen är välvd efter framrutan .

När det gäller "sova på soffan" så har vi en 3 cm bäddmadrass där också med sådant "dra på lakan" med resår och när vi bäddar så viken vi den bara från var sin ände 25% in och sedan på mitten och där efter ner med den i sänglådan .

Men frågan gällde kanske permanenta sängar ?
 

Jörn Tore

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
9362
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

He.
Jysk har rea 50% på CertiPur madrasser.
Mycket bra, lett och klippa til.
Trevlig Nytt År.
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Bilen levereras med riktiga resårmadrasser och därtill en ca 5 cm tjock bäddmadrass. Till denna köper vi underlakan så vi kan sy en 'påse' att stoppa bäddmadrassen i. Det har 2 fördelar. Du har två underlakan i ett för det är bara att vända bäddmadrassen och dessutom ligger underlakanet sträckt hela tiden.

Sov gott
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

Hej! Vi har inga bäddmadrasser på vår quensbed (rundad vid fotänden)
Tycker att den blir onödigt hög. Jag har formsytt underlakan. Sydde en ordentlig ficka vid huvudänden:msn_sheep: samt en vid fotänden. Stoppar sen in madrassen i dessa fickor. Lakanet ligger sen perfekt, o slipper sträckas varje bäddning.:msn_sheep::msn_sheep::msn
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Vi ligger uppe på backen, med bäddmadrassen instoppat i ett påslakan (passar perfekt) = lättbäddad och lätt att skaka av på morgnarna!
 
F

F.d. 8811

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Vi bäddar med madrass och vanligt lakan - är helt ok :msn_laugh:
 

Bilagor

  • IMAG1167.jpg
    IMAG1167.jpg
    1,1 MB · Visningar: 34

Gadden

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Linköping
HBK-Nr
8126
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

Tack för tipset vi har också samma säng och :mh4:, vi köpte bäddmadrass men den ligger inte kvar utan halkar ner i fot ändan. ska sy något som håller allt på plats.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Bädda i husbilen

vi klipper till halkskydd av samma som ligger på bord till inverter--fruktkorg,,etc,, blir riktigt bra,,

i övrigt,, ligg still ,,rör inte varann:blabla:

finns rullar att köpa i bl,annat ullared ock jysk,,
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Bädda i husbilen

Hej
Vet inte hur frun gör, men någon tryp av "lakarn" är det över bäddmadrassen.
Men på morgonen är det en enda röra där jag ligger.
/Vidhem
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

Jo det är nog korsdrag i vinterbilen ;) .

Nä men vi har också bäddmadrass och lakan som har resår runt om och detta gäller i den nersänkbara bädden över förar/passagerarstolen .
När det gäller bädda i sittgrupp så är det samma sak där och då viker man bara badrassen på 3 ställen så man får 1/4 dels madrass sen går den lätt ner i sittlådan .
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

Vi köpte i en mattaffär ett halkskydd som man ska ha under mattor (ser ut som ett nät) detta har vi mellan bäddmadrassen och den tjockare madrassen, fungerar ganska bra.

//Tommy
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Bädda i husbilen

Vi har köpt halkskydd på metervara finns i mattaffärer köp det lite grövre skyddet så garanterar jag att det ligger kvar.
/Monica
 
Toppen