• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställningsytor vid köksdelen

F

F.d. 410

Guest
Min hustru har klagat på dåliga avställningsytor vid köksdelen i vår Adria. För att göra något åt detta tillverkade jag detta lilla bord som hängs på väggdelen mellan soffa och kök när det behövs. När det inte används fäller man in hakarna och placerar det någonstans där det inte är i vägen. Fungerar bra och min hustru blev nöjd.

Anders
 

Bilagor

  • PB020001.jpg
    PB020001.jpg
    560,7 KB · Visningar: 83
  • PB020007.jpg
    PB020007.jpg
    466,9 KB · Visningar: 54
F

F.d. 29819

Guest
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Mycket bra lösning, skall genast gå ut i verkstaden och kopiera din fina ide, skymtar även en lösning i bakgrunden för pappersrullen.
Det är det här som är toppen med Husbilsklubben, att dela med sig av bra ideer
Tack o hälsningar från Lars-Åke
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Jo, Lars-Åke
Hållaren för hushållsrullen är också från hobbyrummet. Tycker det tar mindre plats och så är det ju lätt att lyfta av rullen

Anders
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Bra idé Anders.
Hur får du hyllan att fästa mot soffan?

Kjell 163
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Ser verkligen snyggt ut! Om du har ritningar på dina skapelser kan du kanske dela med dig av dom? Även vi har en 690 och jag skulle också behöva lite extra avställningsplats i köket. / Jeanette
 
F

F.d. 29797

Guest
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Min hustru har klagat på dåliga avställningsytor vid köksdelen i vår Adria. För att göra något åt detta tillverkade jag detta lilla bord som hängs på väggdelen mellan soffa och kök när det behövs. När det inte används fäller man in hakarna och placerar det någonstans där det inte är i vägen. Fungerar bra och min hustru blev nöjd.

Anders
Hej AndersHj

Här kommer lite tips till hur man kan ordna det för frugan ang, dåligt med avställningsytor
Jag har delat locket över köket. Man kan fråga sig hur dom tänker när dom bygger
köks-avd i husbil, när locket är uppe finns ju ingenstans att ställa någonting. Jag har gjort
denna lösning som fungerar mycket bra.Skall bara snygga till skivan jag satt vid sidan.
Locket över diskhon hänger i plastad vajer med ringkabelsko i båda ändar som hakas i
en skruv som sitter i sidan på locket
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Ser verkligen snyggt ut! Om du har ritningar på dina skapelser kan du kanske dela med dig av dom? Även vi har en 690 och jag skulle också behöva lite extra avställningsplats i köket. / Jeanette

Jeanette,

Så här gjorde jag, och det passar bra i vår 690
 

Bilagor

  • Avlastningsbord.pdf
    24,8 KB · Visningar: 134
  • PB030023.jpg
    PB030023.jpg
    206,6 KB · Visningar: 29
  • PB030020.jpg
    PB030020.jpg
    206,9 KB · Visningar: 23
F

F.d. 410

Guest
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Tommy,
Det ser verkligen fint ut men vilket jobb du gjort. Ser att det finns fler än jag som inte har några fritidsproblem.
Anders
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Vi har alla dyra fina bilar med undermåliga kök. Tänk om vi hade fått vara med och utforma köken själva. Min bil har samma problem som alla andra. varför har jag trelågigt kök , det hade räckt med två lågor. På mässat såg jag tvålågigt kök och vask som en halv kvadrat och platsen i mitten blev då avställningsyta.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Vi har en Rapido 9096dF som jag har kompletterat med lite mer hylla/yta.
Stödet till skivan kan man nog lösa på ett smartare sett som jag i föregående inlägg, men vår lösning blev en snabb test då vi åkte till Berlin i förra veckan.
 

Bilagor

  • PICT2844.JPG
    PICT2844.JPG
    1,1 MB · Visningar: 36
  • PICT2850.JPG
    PICT2850.JPG
    1,2 MB · Visningar: 35
  • PICT2845.JPG
    PICT2845.JPG
    1,2 MB · Visningar: 29
  • PICT2847.JPG
    PICT2847.JPG
    1,3 MB · Visningar: 33
  • PICT2846.JPG
    PICT2846.JPG
    1,3 MB · Visningar: 33
  • PICT2849.JPG
    PICT2849.JPG
    977,7 KB · Visningar: 33

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Tack för tipset med hållare för h-papper. Jättesnyggt! ska genast kolla om det finns plats för något liknande! vi har letat länge!
Hälsningar med regntunga skyar fån Åkersberga
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsytor vid köksdelen

Vilka händiga "gubbar " frun har...;)

Country/Wanja
 
Senast ändrad:
Toppen