• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställning inför vintern

J

Jarn

Guest
Sv: Avställning inför vintern

Funkman, jag vet inte hur långt in i procesen du kommit, men jag fick upp den frågan när jag ställde av min bil.
Som du ser i mailtråden så har andra i klubben också varit i behov av den koden.

Funkman

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
3519
Medlemskap
2021

OK. Då måste det vara olika beroende på regnummer.
För att jag får bara upp att jag ska slå koden från mitt regbevis.
Ursäkta, men jag trodde inte att det var så.
Ha en bra dag
/Funkman

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

När jag ställde av husbilen var jag tvungen att skrapa skattekvittot. När EUscootern ställdes av som saknar skattekvitto kom den frågan inte upp.

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024

Jo då det behövs för jag har försökt att ställa av husbilen i flera dagar nu har jag beställt ett nytt skattemärke!
Barene

F

F.d. 25017

Guest

Som jag skrev tidigare vidhåller jag att det inte krävdes någon framskrapad kod från skattemärket för avställningen. Jag loggade in till vägverket (2/11) med det bankID som jag hade skaffat till deklarationen. Endast registreringsnummer behövdes (möjligen personnummer också, kommer inte ihåg). Bilen kan du se på bilden till vänster. Det är i alla fall ingen moppe eller scooter. BankID'et anses möjligen säkrare än numret på registreringsbeviset.
/Tommy L

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024

Nej jag har försökt med Eleg. från Nordea och det hjälper inte dom vill ha koden för att avställningen skall vara godkänd!
Jag har pratat med vägverket och dom har skickat ett nytt kontrollmärke!
Barene

telijej

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2025

Hej!
Jag har just kört in husbilen i en lada och tagit hem startbatteriet. Tur att jag läste denna tråd och skrapade. Det visade sig när jag loggat in på vv.se med bank ID att jag även skulle fylla i skrapkoden.
Tack för tipset.
Jan-Evert

Toppen