• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avloppsfråga (ej husbilens)

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Avloppsfråga (ej husbilens)

Kommungubbarna ska komma hit igen och kolla läget ..för någon markbädd går inte och lägga här

F

F.d. 24320

Guest

Hej!
lite nyfiken på hur det har gått för er med det här ?
mvh benny

UffeO

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5239
Medlemskap
2025

Nja det är väl 2 km till komunal nätet..så jag vet inte...
Kolla på Topasvatten.se ett smart reningsverk, som man kan få med service.
En smart lösning.
Och så är det miljökontoren i kommunerna som sätter kraven.
Frågar man dem fär man till svar att de inte får vara konsulter, med andra ord, de har ingen lösning på sina krav.

T

Teddi

Guest

Kolla på Topasvatten.se ett smart reningsverk, som man kan få med service.
En smart lösning.
Och så är det miljökontoren i kommunerna som sätter kraven.
Frågar man dem fär man till svar att de inte får vara konsulter, med andra ord, de har ingen lösning på sina krav.

mitt stora skötebarn:D,,där tog jag hem segern,,enligt V_A:lagen kan du skaffa ett reningsverk som är minst lika bra som ett kommunalt sådant,,

de finns en hel del sådana reningsverk,,om man kan slå ihop sej med en eller annan granne blir de betydligt billigare än en kommunal anslutning,,förutsättningen är att du har ett bra dricksvatten,,teddi,,

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Nu börjar det hända saker ..det blir en 3 kammarsbrun och efter det nån slags kasset med fläkt i ..54000 kostar kalaset

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Bäst att gå ihop med grannarna om det finns förutsättningar och göra en gemensamhetsanläggning, då kan ni ta ett lån i föreningen för en del av kostnaden och slå ut det på 10-20 år så blir inte ni som är äldre så "drabbade" // Peter

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Bäst att gå ihop med grannarna om det finns förutsättningar och göra en gemensamhetsanläggning, då kan ni ta ett lån i föreningen för en del av kostnaden och slå ut det på 10-20 år så blir inte ni som är äldre så "drabbade" // Peter
Nej det går inte .grannen måste göra eget..(ännu dyrare ! )

Toppen