• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avlastningsplats vid sängen

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej!

Vi har bytat husbil och hämtningsdags börjar närma sig, nu har jag en fråga, vid tvärsängen bak önskar vi tips om någon form av hylla eller liknande för att lägga t.ex. en bok, glasögon m.m. Har någon ett förslag så vore jag mycket tacksam. Gärna bild eller inköpsställe.
Tackar på förhand...

Kjell Thornbratt
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Spännande. Modell? Märke?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Vi köpte den här på Ikea, den fungerar perfekt som förvaring av böcker glasögon m.m. och så ser man vad det är i lådan, eftersom det är genomskinlig lexanplast. Sen hittade vi en liten smidig plasthållare som är avsedd för att fästa med sugkoppar på kakel, för t.ex. duschen eller badrummet hemma, jag pillade bort sugkoppen och fäste i stället med en liten skruv. Dessa hittade jag på ICA maxi, badrumsavdelningen. Den lilla burken är perfekt för glasögon och öronproppar!

/Annette
 

Bilagor

  • låda.jpg
    låda.jpg
    5,7 KB · Visningar: 1.505
  • 20100313.007-2.jpg
    20100313.007-2.jpg
    77,3 KB · Visningar: 46
  • 20100313.008-2.jpg
    20100313.008-2.jpg
    107,4 KB · Visningar: 34

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Hej!

Tack för tipset, bra ideer och jag tackar. Svar på frågan innan, det är en Rapido igen, 9096dF -08. Lite bilder kommer när vi fått hem den.

Kjelle
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Bra ide Annette med den genomskinliga hyllan. Några sådana skall jag skaffa.
//Lars

;)
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Tänk så enkla och billiga lösningar det finns. Ibland ser man inte skogen för alla träden.
:bock:
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Vi köpte den här på Ikea, den fungerar perfekt som förvaring av böcker glasögon m.m. och så ser man vad det är i lådan, eftersom det är genomskinlig lexanplast. Sen hittade vi en liten smidig plasthållare som är avsedd för att fästa med sugkoppar på kakel, för t.ex. duschen eller badrummet hemma, jag pillade bort sugkoppen och fäste i stället med en liten skruv. Dessa hittade jag på ICA maxi, badrumsavdelningen. Den lilla burken är perfekt för glasögon och öronproppar!
menupop.gif


/Annette

Hej Anette.
Jag tyckte din "kryddhylla" ifrån Ikea skulle passa mig.
Vid nästkommande besök på Ikea letade jag efter den, tyvärr hittade jag den inte men valde dessa förvaringsboxar istället.
IKEA | Pappers- och mediaförvaring | Skrivbordstillbehör | KNÖS | Förvaring för skrivtillbehör

En fäste på väggen i sovrummet. Där förvarar jag fjärrkontroll, mobiler kartor mm.

Den andra satte jag på förarplatsen.
Det som tilltalade mig var att fackens insida är filtklädda, så att det som förvaras inte slits då husbilen rullar. Priset 99 kr är helt OK.

Tack för tipset /Roy
 

Bilagor

  • Ikeafack brun.jpg
    Ikeafack brun.jpg
    2,9 MB · Visningar: 24
  • Ikeafack svart.jpg
    Ikeafack svart.jpg
    2,4 MB · Visningar: 26

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Avlastningsplats vid sängen

Hej!

Tack för alla tips, har börjat planera och några tips kommer jag med sannolikhet följa...

Kjelle
 
Toppen