Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag förmodar att du menar lite äldre snurror och inte dagens?Åker man riktiga bilar dvs amerikanska ärliga pålitliga fordon slipper man såna här skitproblem. Dom suger i sig lite soppa men bara går o går. Åker uteslutande jänk och mina största problem under 40 år har varit att byta bromsklossar olja o filter. Väldigt billiga mil totalt sett. Svårt att förstå varför man kastar pärlor till svinen.
Soppan håller inte på att ta slut. Det är bara något som dom ”klimattroende” har hittat på för att övertyga oss om att vi måste ställa upp på en ”klimatomställning”!
I själva verket har världens kända oljereserver ökat för varje år från 50-talet fram till oljepriset dök för några år sen. Vad som hände då var att man slutade leta efter nya oljefyndigheter eftersom det inte är lönsamt att leta nya oljefyndigheter med ett pris under 60 dollar per fat.
Kan ju låta bra för dom miljötroende, men det innebär ju bara att kolproduktionen ökar globalt för att tillfredsställa det ökade behovet av EL.
Eller att den mätmetod som är standardiserad och fastslagen inte ger värden som är en rättvisande bild av vad som händer i verklig trafik. Beroende på körstil så kan ju bränsleförbrukningen variera +-20% utan problem och det har ju också sin inverkan på vad som händer i "verklig trafik".När det framkommit att Volkswagen manipulerat styrsystemet så att det kände av att fordonet var under avgastest och då ställde om systemet så att det gav lägre avgasvärden och lägre beskattningar utförde Trafikverket en test i veklig trafik. I testen ingick flera olika fordonsfabrikat inklusive Volkswagen. Det man då kom fram till då var att Volkswagens värden var högre än de tillverkaren angivit. Avvikelsen var dock i nivå med andra tillverkares avvikelser och att Volkswagens avvikelser inte var den största avvikelsen i testet.
Utifrån Trafikverkets test kan man ju misstänka att flera tillverkare än Volkswagen har använt sig av fusk för att kunna redovisa lägre avgasvärden och i dag pågår väl processer mot flera tillverkare för detta fusk.
Absolut inte!Menar du med din kritiska kommentar om "klimatomställningen" även att alla andra utsläppsregleringar och avgaskrav på bilar och industri också är av ondo rent generellt? Borde vi slänga alla katalysatorer och bara köra på som på 50-talet alltså eller finns det något av de miljötroendes påfund som i alla fall är lite bra?
Manipulerade utsläpp är snart sopat under mattan.
När det hände VW fick inte de svensk ägarna en enda krona till skillnad i USA.
Våra valda är som vanligt fega.
Stå upp för medborgarna istället, nej skatta sönder oss istället,som jag har sagt tidigare å även Pagrotsky, stäng av trängselskatt i Stockholm och Göteborg så många fler kan ta bilen till jobbet i dessa Corona tider,nej det är bättre å få in trängselskatt å låt folk bli smittade i kollektivtrafiken.
Jag är ingen förespråkare av falsk miljöpropaganda men en sak är faktiskt bra eftersom oljan i marken är för viktig för att bränna upp i bilar man gör ju plast av den och med det nästan allt vi har omkring oss.
Sen tror jag inte mycket på CO2 bekymret eftersom jag har inga problem med en vnter utan kyla och snö.
Det är i mångt och mycket fake news som den gamle presidenten brukade säja.
Jag är mycket mer orolig för syrehalten som sjunker hela tiden men ingen talar om går den ner för mycket så utrotar vi oss själva. Och varför är vi så trötta och orkar inget?