• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autoroute 2007 + magellan

F

F.d. 25014

Guest
Hej!
Finns det någon som kan hjälpa mig att göra så att autoroute 2007 (Laptop) kan prata med magellan (GPS) samt att magellan kan prata med autoroute 2007. För jag vill ha in ställplatser till autoroute från magellan 6000, samt så vill jag ha in ställplatser från magellan 6000 till autoroute2007. Tacksam för hjälp om det går

ulfhed 98
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Autoroute 2007 + magellan

Hejsan Ulf,

Jag anvander mig utav MS Autoroute 2007 i samband med en Magellan 320, tyvarr kan dom inte "tala" med varandra utan i stallet anvander jag en GSM - PDA kombination (Qtek 9000) med bluetooth vilket kan kommunicera genom Bluetooth eller pa annat satt genom dator vilket innebar att den kan "tala" med olika programvara som t.ex MS Autoroute 2007.

Jag ar ej hemma pa Magellan 6000 men tror sakert att det finns mojligheter att forst exportera filen i en visst format med hjalp av en data kabel sedan importera samma filen in i MS Autoroute 2007. Det kanske behovs att du leker lite med vilket format som passar bast for det finns en massa olika, det vanligaste ar CSV format vilket sedan kan sparas i en Excel och bearbetas. Lycka till.
 
Toppen