K
Kurt & Birgitta
Guest
Sv: Automatlåda Fiat
Tack för tipset. Jag har ringt verkstan och dom skulle kolla.
Tack för tipset. Jag har ringt verkstan och dom skulle kolla.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
--------------------------------------------------------------------------------------------------Det er variasjoner/flere utgaver innen Agile-gearbox også,og det leveres gearboxer fra ZF og Allison samt Euro-Tronic som leveres i Fiat/Iveco biler.Nogon sa at ZF ikke brukes lenger,men enkelte av FPT-bilene får også den innmontert.
Kör man litt rundt på internet,er det utrolig hva en kan hitta!!
Det er vel EN spesiell gearbox av dette mangfoldet som er "den dårlige" her,men
hvem er det?
Ottar
------------------------------------------------------------------------------------------------Hej att detta aldrig hänt förr är kvalliffiserat skit snack jag har sett ett likadant ras på en carthago för några år sen. Och jag har bytt några dubbelmassesvänghjul av andra anledningar .Varför tror ni att det tog sån tid att få delar om delarna ligger i tyskland får man dom över natten som sämst tar det två dagar från italien då har dom inte haft några på lager varför då? Det kan ni säkert räkna ut själv det kallas hög efterfrågan!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Anders, jag är lika nyfiken som vanligt när biltillverkarna hittar på något nytt som blir sämre än det var från början .
På den här konstruktionen av svänghjul/koppling, används svänghjulet som ryckutjämnare, och innebär det att fjädrarna i lamellcentrumet är skippade i stället, eller ???.
Och sitter det bara i kombination med robotlådorna eller även i de manuella ?
En nyfiken JANKRO.