F
F.d. 53132
Guest
Personliga Erfarenheter av Fiats nya Automatlåda fördelar ock nackdelar MVH Adria670
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, har haft nuvarande bil (Burstner I 710 G) i två och ett halvt år och hunnit åka drygt
4 000 mil. Jag kan enbart säga gott om den automatiskt växlande lådan.
Nästa bil blir helt klart med samma växellåda.
Hälsar Marianne och Lars
Det är samma växellåda som sitter i alla bilar med den skillnaden att en robot växlar åt dig.............
Du har förbisett en mycket viktig sak. Det är att Fiats automatlåda ej går att få
med partikelfilter.
En ny dieselbil idag bör absolut vara försedd med detta filter för vårt framtida
överlevnad.
Det är dessa dieselmotorer som givit dieselarna dess dåliga tykte och höga
beskattning. Därför borde ett absolut krav vara partikelfilter idag.
Hej,
Trafikverket ger ingen rabatt på skatten för partikelfiltrer!
Kanske beror detta på att filtret ökar bränsleförbrukningen och därmed också CO2-utsläppet?.
(Sen verkar det ju som problemet kan lösas utan filter med nästa generation dieselmotorer).
Mvh Bengt
......jeg har ennå ikke funnet ut hva som er forskjellen mellom og trykke på "E" slik at det lyser en E på instrumentbordet, - kontra hvis denne E ikke lyser.
Jeg merker ingen forskjell.........
Er det noen som vet............??
Hej!
Jag har en 08 med robotkoppling. Funkar perfekt förutom att farthållaren vid ikoppling gör att det växlas ner i tid och otid. Sedan är den trög i uppväxlingen. Har löst det så med farthållare kör jag i manuellt läge och då växlar den inte ned.
Programet har uppdaterats, men inte löst problemet helt.
Hälsningar
Hans
Hej!
Jag har en 08 med robotkoppling. Funkar perfekt förutom att farthållaren vid ikoppling gör att det växlas ner i tid och otid. Sedan är den trög i uppväxlingen. Har löst det så med farthållare kör jag i manuellt läge och då växlar den inte ned.
Programet har uppdaterats, men inte löst problemet helt.
Hälsningar
Hans