• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

aussiegirl

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
16354
Medlemskap
2024
Min man och jag bor i Australien och planerar att aka till Tyskland och kopa en husbil nasta var. Vi planerar att resa runt i ostra europa forsta aret och vastra europa andra aret och spendera somrarna i Sverige. Problemet ar att vi inte vet hur gar till.

Vi har ingen fast address i Sverige langre, men ar fortfarande svenska medborgare. Kan vi registrera husbilen pa oss i Sverige eller kanske slakt i Sverige kan sta som agare.

Ar det stor skillnad pa priserna mellan Sverige och Tyskland. Vi har hort att det ar billigare i Tyskland.

Hoppas nan vet mer och kan ge oss information.
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Hej!

Jag är nästan säker på att ni måste ha en adress i Sverige, hos någon släkting eller vän
och hur kan jag nästan vara säker då?? jo har några Norska vänner som har en snöskoter hos oss. Dom har den skriven på sig med använder vår adress som C/O adress, och det fungerar.

Men detta är ju under förutsättning att ni ska ha husbilen svenskrergisterad.


/Gunnar
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Jeg snakket for 2 år siden med en dansk som hadde en tyskregistrert husbil, og han sa at de brukte en c/o adresse hos et firma i Tyskland. Dette firma - mener det var i Flensburg hadde mange danske kunder som løste sitt problem på denne måten. Husbiler i Danmark er mye dyrere enn i Tyskland. Kjøper dere bilen i Tyskland så få den registrert i Tyskland, da slipper dere de svenske særkravene rundt gasol installasjonen. Hvis det er ny bil dere kjøper så er det og muligheter for å få bilen på tyske tollskilter med lang varighet, men da kan den ikke selges igjen i Tyskland og moms må betales ved omregistrering.
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Detta är väl inte något svar på era frågor, men kanske ett tips.Vi träffade ett par från Australien i somras som gjorde vad ni tänker göra. Dom hade köpt sin husbil i England utan problem, jag kan inte förklara detta, men eftersom Australien ingår i samväldet(commonwealth of nations) så finns det väl något avtal. Om ni vill ha mera info så kan jag försöka hitta deras E-postadress som jag har någonstans här. Om detta kan vara någon nytta.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

en fundering runt detta......får en svensk medborgare köra en utlandsregisterad bil i Sverige. Jag vet att det tidigare var förbjudet. kan vara skillnad om man är skriven utanför landet...?
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Som boende i Sverige får man inte ha bilen utlandsreggad..
 

aussiegirl

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
16354
Medlemskap
2024
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Hej Easy Rider,

Ja, tack det skulle vara till stor hjalp. Da kan jag skicka en email direkt till dom.

Vi are inte boende i Sverige sa kanske vi kan ha den tyst registrerad.

Anna
 

aussiegirl

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
16354
Medlemskap
2024
Sv: aussie/svensk vill kopa husbil i tyskland

Hej Knut,
tack for den informationer. Vi har ett par vanner som jobbar tillfalligt ett par ar i Tyskland sa vi kanske kan anvanda deras address.
Anna
 
Toppen