• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att sälja husbil via blocket

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025
Sv: Att sälja husbil via blocket

Gör som ovan, dock vet ju köparen var jag bor eftersom reg.numret, telefonnr och annat pekar direkt på var jag bor.

Fotograferar köparen, ev. sällskap och fordon de kommer i samt om det blir affär även id.handlingar. Har även kollat upp köparen före via telnumret för att se var han/hon bor etc.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Ett köpekontrakt är inte mycket värt om köparen inte har goda avsikter .

Du har bilen dom har pengarna och när ni har skiftat detta så är det dags för ägarbyte på bilen .

Du kommer säkert så mail om att jag har köpare på bilen som vill ge 10% mera jag kan hämta bilen så är pengarna på ditt konto om 1 vecka ... Det finns dom som gått på detta , tyvärr .

Det finns folk som luras på alla områden och är det äffärer med stora summor bör man vara riktigt vaksam och gärna göra en snabbkoll på köparen innan .

F

F.d. 50069

Guest

Hej.

Jag har också sålt mycket på Blocket. Min första sållning vid svar på min annons gäller telefon!

1) Helst ej mobiltelefon.
2) Är det mobiltelefon så går alltid såna bort som saknar abonnent.
3) Ursäkta att jag säger detta, men dålig Språkförståelse går bort.
4) Konstiga förslag om byten går bort
5) Eller det här skiten om en handpenning och resten senare!!!
6) Prutning innan objektet har setts går också bort.
7) ALLA affärer som görs upp på någon "skum" plats går bort.
8) Skall jag köpa något så försöker jag så långt det går övertyga mig om att det inte finns några restskulder. Om det finns så följer jag med till Bank och ser till att dessa löses.
9) sen brukar det komma en massa helkonstiga mail på svårbegriplig svenska om att nån absolut skall köpa varan om man "bara" ...kan betala en fraktkostnad i förväg eller nåt annat jävelskap som nån skit sitter och hittar på i en annan del av Världen....fy fasen!

Ja, det är inte lätt, men det finns så mycket jäkla skitfolk som har till "yrke" att blåsa rättroget folk.

Trots detta har jag gjort många affärer både i Sverige och utanför, men är man det minsta osäker......AVSTÅ!

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

För övrigt går det där med "seriösa ringer" helt bort.
Första kontakten ALLTID via mail.
Klarar man inte det så får det vara.

Vidaliv

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024

Vill någon använda PayPal för penningöverföring så AKTA ER väldigt noga. Det är inte säkert. Vi känner till flera fall där "köpare" på Blocket försökt luras på olika sätt.
Hälsningar EvaS.

Toppen