• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att bli morfar!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Att bli morfar!

Hej!

Kunde inte låta bli att visa några bilder när farmor o farfar får ta med barnbarnet Axel ut på en husbilstur. Axel är 2 år och 9 månader här. Detta är en höjdare som ni har att se fram emot.

Full fart och inga knappar som är orörda. Bilen har bara gått 3500 mil, (men trappan har nog gått 6000 mil.)
Men efter en dag med husbilen så blir man lite trött. Får man bara lite sömn så är man på banan igen. :D

Bilagor

• PICT7805.JPG
    PICT7805.JPG
    439,2 KB · Visningar: 1
  • PICT7807.JPG
    PICT7807.JPG
    412,6 KB · Visningar: 1
  • PICT7809.JPG
    PICT7809.JPG
    312,4 KB · Visningar: 1
  • PICT7811.JPG
    PICT7811.JPG
    395,6 KB · Visningar: 1
  • PICT7818.JPG
    PICT7818.JPG
    354,2 KB · Visningar: 1

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Gud vilka härliga inlägg ni gör!:)

Tänk när hon (har inte fått något namn ännu) kan följa med i husbilen suck... jaja tiden går fort så snart är det nog dags:rolleyes:

Idag står vi stilla vid Hellasgården, en otroligt fin plats som jag var mycket på när jag bodde i Stockholm.

Jag hoppas att Veronica kommer med bebis och hälsar på en stund idag.

Tack för alla inlägg och bilder det värmer:)

Just nu laddar solpanelen med över 10amp helt fantastiskt!

Kram på er ;)

F

F.d. 25144

Guest

Grattis morfar Lasse!

Vi väntar spänt på ett nytt barnbarn. Det är vår yngsta dotter (nu 30) som skall föda sitt första barn och vårt 6:e barnbarn :D:D:D:D:D:D. Det skall bli runt 23 augusti om tidsplanen håller....

ChristerP & IngridG

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag kan också intyga att det är härligt att vara morfar.
I nästa vecka ska vi ta med Oscar 12 år och Hanna 8 år på var sin husbilstur. Vi tar dem med en och en för att de ensamma ska få vår fulla uppmärksamhet. Vet av erfarenhet att det blir bäst så. Lotten fick avgöra vem som skulle få åka med allra först.
Cyklarna tar vi med och det blir säkert en spännande övernattning.
V-backen :wink:

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025

Grattis till lilla barnbarnet. Vi fick vårt första barnbarn, en liten Vilda för 7 månader sedan. Hon har 2 äldre syskon, våra bonusbarnbarn. De är bara så ljuvliga. Som tur är bor de bara ca 200 m från farmor o farfar.
Ha det gott med alla barnbarn
Inger o Tommy

F

F.d. 52979

Guest

:music-icon:Grattis till alla barnbarn! Själva har vi nyligen fått vara med på 2 barnbarns bröllop!! Med en veckas mellanrum
Bara att njuta av barnbarn!!! Är som ljuv musik

:music-icon::music-icon:

F

F.d. 25144

Guest

Grattis morfar Lasse!

Vi väntar spänt på ett nytt barnbarn. Det är vår yngsta dotter (nu 30) som skall föda sitt första barn och vårt 6:e barnbarn :D:D:D:D:D:D. Det skall bli runt 23 augusti om tidsplanen håller....

ChristerP & IngridG

Vi behövde inte vänta så länge för idag kom han, dock efter 51 timmars svår förlossning. Vi grattar Maja o David till deras första barn, 52 lång och 3,6 kilo tung. Är inte livet fantastiskt så säg :yes:

Morfar Christer & mormor Ingrid

Bilagor

• Majas o Davids påg.jpg
    Majas o Davids påg.jpg
    30 KB · Visningar: 3
F

F.d. 29942

Guest

GRATTIS Morfar!!!

Är mormor till 3 härliga barnbarn och i April blev jag även Farmor, så nu i helgen börjar
vår semester med barndop i Göteborg. Sen blir det några härliga veckor i husbilen!

:mh4: Plingis!

Senast redigerad av en moderator:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Nu känns det dags att fylla på den här mysiga tråden lite;)
Stella är nu snart 2år och det känns som tiden bara flyger fram!!

Fick äran att "låna" henne ett par dagar och det är ju så otroligt härligt.
Att man sedan "får" skämma bort henne lite gör ju inte saken sämre:p:

En sak jag märkte sedan mina var små är att säkerhets tänk har förändrats!!!

Det ska vara vänt åt fel håll i bilen, airbag ska kopplas ur, rätt stol, hjälm mm.

OjOj, inte helt lätt faktiskt, men visst, när allt är fixat går det ju men nog har "mys faktorn" blivit lite sämre haha...

Jaja, nu är det bara att vänta på att de kommer till oss i Fåsås och hälsar på, hoppas få se små barn fötter springa i gräset, hämta vatten i brunnen, bada i ån, sitta i knät när vi åker traktor, hoppas i sängarna, busa i hängmattan:D

Här kommer en bild, kram på er där ute!

stella2.jpg

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Visst är det underbart med barn och barnbarn. Enda nackdelen med barnbarn är att man snabbt inser att man själv inte blir yngre tyvärr......
Ha det gott
Hälsningar Bror

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025

Yngsta barnbarnet går på fotbollsgymnasiet i Åtvidaberg och äldsta tar studentexamen den 15 juni!!

F

F.d. 3297

Guest

Ja, Lassa,
passa på att njuta av dagar som inte kommer tillbax!

Det är inte vetskapen att vara morfar som ger känlslan
av ålderdom, det är att veta att man är gift med en mormor!

(mitt äldsta är reden 14 och jagar pojkar!)

Toppen