• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Asien på gång....

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Asien på gång....

Husbil i Thailand, hmmm här är en Thailändsk husbil, fabrikat Homecar.

Det är den första som jag sett i Thailand. Denna fann jag på Jomtien beach söder om Pattaya.

Det som var lite mäkligt var att den hade olika thailändska registreringsskyltar fram och bak. Visserligen är inte trafikregler något som thailändare bryr sig om men ändå…. /Roy

Bilagor

• 49_Thai-husbil.jpg
    49_Thai-husbil.jpg
    242,6 KB · Visningar: 2
  • 50_Thai-husbil.jpg
    50_Thai-husbil.jpg
    244,1 KB · Visningar: 0
  • 51_Thai-husbil.jpg
    51_Thai-husbil.jpg
    273,6 KB · Visningar: 2

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Hej
Har precis kommit hem efter några veckors värme, vill åka på nytt och slippa denna vintern

Lasse

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej Fincan!
Då kanske vi möts på stranden.Vi bor på Ayara villas inte så långt från Jasmin.Åker hem den 10/3.
Anders.B:)

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Hej Fincan!
Då kanske vi möts på stranden.Vi bor på Ayara villas inte så långt från Jasmin.Åker hem den 10/3.
Anders.B:)

Hej Anders!
Där ser man, enligt min fru ligger ert strax framför vårt. Vi är där from den
4, men har aldrig tidigare varit i Khao lak. Skall bli roligt, ser framför mig rubriken här "Fincan i Thailand".... skämt åsido, förstås! Hoppas vi syns.

mvh

Fincan

F

F.d. 25144

Guest

Får mig osökt att tänka på utredningen där det framkom att övervintrande pensionärer ( gällde dock Spanien ) hade en högre livslängd än motsvarande
grupp hemma i Sverige. Skillnaden var så mycket som 10 år!
Generellt sett, visst finns det undantag.

mvh
Fincan

"alla lever vi under samma Sol men har olika horisonter"

Du Fincan, tänk om alla pensionärer övervintrar där ljus o värme finns? Låt bli att rubba medelåldern på svensken för då går hela pensionssystemet över styr! Visserligen är det inte mycket bevänt med det nu men vi måste vara rädda om finanserna för snart är det ingen som jobbar ihop till vår pension.... Blir kanske endast pensionärer kvar o alla i husbil här hemma på sommaren o alla flyr dom till värmen på vinterhalvåret. Var skall det sluta? Tror du Reinfeldt o Borg vet om det här? Det är kanske däför som Borg håller så hårt i överskottet? :wink:

Toppen