bror.axelson
HBK Medlem
Sv: Asfaltarbetare igen
Politiker är inte lättväckta och vaknar dom till så bryr dom sig inte i alla fall...
Politiker är inte lättväckta och vaknar dom till så bryr dom sig inte i alla fall...
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nu är det väl snart dags att våra politiker vaknar, hade jag som svensk skräpat ner som dom gör så hade jag sannolikt blivit bötfälld. Har aldrig varit med om maken på flathet. I dag när vi passerade på E4:an söder om Sundsvall på en rastplats så var där belamrat med husvagnar tvättlinor fulla med tvätt, det är väl inte meningen att våra rastplatser är till för detta så det är svårt för oss att komma till som kanske behöver rasta och på toa.Sen om det asfaltsarbetare eller andra är skits samma, dags att göra något åt detta ofog
Om ingen anlitade dom som anges i rubriken skulle ett problem vara ur sverige
(Jag tackade nej i förra veckan till en Engelsktalande gubbe med fin pärm under armen)
Visst kanske de är billigt men hur bra är de
Samme gjelder steinlegging, det er raskt og enkelt å legge selve steinen om grunnarbeidet er godt - men de jeg har sett i arbeid tar ingen kontroll på grunnen før de retter av og legger et lag med sett-sand før de legger ut 5 cm betonplattar som plattes til med litt med sett-sand. Helt ok om vegkroppen er bygget bra og det er fotgjengere og lette p-bilar.
En veg-kropp for parkering av husbil trenger korrekt oppbygging på omlag en meter og 20 cm tykke plattor. Selv om allt er rett så kan det forekomme setninger om en parkerer med hjulene på samme sted hver gang. Vegkroppen for asfalt har samme kravet som for betongplattor, og for tyngre kjøretøy er gradert asfalt påkrevet - grov bærelagsasfalt og finere slitelag på toppen, totalt 15 - 20 cm.
Detaljene er fra eldre retningslinjer for oppbygging av veier - har selv beregnet bæreevnen for hele det norske riksveinettet rundt 1980