• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Armstöd

F

F.d. 7282

Guest
Har en Fiat Rotec -06, saknar armstöd på vänster sida av förarstolen när jag är ute och åker .
Har någon monterat extrastöd armstöd ? blev det bra ? var kan man hitta prylarna ?


Tack på förhand // Pär
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Armstöd

Hej,
Har gjort detta på Ford Transit. som också hade armstöd endast på stolarnas insida. Tyvärr saknades fästen på yttersidan, så jag fick tillverka två sådana, som jag bultade fast i ramen efter att ha tagit bort klädseln delvis på ryggstödet. Köpte två Ford original armstöd för ca 400:- styck. Blev helt perfekt och stadigt. Går nog att göra på Fiat med.
Roadglider
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Armstöd

Hej!

Köpte armstöd till våran förra bil hos Sydmeko i Arlöv. För 4 st betalade
vi 2405:- med moms och frakt. De har många olika modeller och armstöden var lätta att montera själv. Du hittar firman om du söker på nätet.

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 3748

Guest
Sv: Armstöd

Hej Roadglider!
Tack för 2 bra tips (armstöd och fukt). Ang. fukten så har jag ställt frågan till min lokala Fordhandlare eftersom mina var trasiga och lite fuktiga i nederkant. Bilen är dock bara 3 månader gammal.
När jag kontaktade min Fordhandlare om lösa armstöd så fick jag svaret att det inte fanns som reservdel, men nu ska jag på honom igen.
Kan du förklara lite mer detaljerat hur du monterade fästet på förarstolen?

IngeV
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Armstöd

Hej IngeV

Armstöden har nr 1423111 och 1423116. Behövs två skruvar med nr 4060707 samt två plastgrejer nr 1423090. De senare lite dyra i mitt tycke! Totalkostnad 879:-.
Du får gärna ringa mej om detaljer. Nr på min sida.

Owe
 
F

F.d. 3748

Guest
Sv: Armstöd

Många tack.
Har skickat vidare till Ford.
Återkommer till dig.

IngeV
 
Toppen