• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Armbågslucka

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Sv: Armbågslucka

Jag kan förstå holländaren.
Ställer man sig med en lucka på 4-5 meter på dom ställplatserna han är van vid, så står det garanterat en annan husbil i den luckan.

Har jag själv parkerat på en badplatsparkering eller en annan parkering som är mycket frekventerad av personbilar och har ett utrymme till nästa husbil på 4 met. Då har jag ingen rätt att hindra någon att parkera i det utrymmet och jag gör det inte heller.
Märk väl, det är när det gäller parkering.
Är det en plats med uppmätta rutor för husbilar rättar jag mig efter det.
Krister.

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Trevligt med lite space men inget krav på vissa ställplatser kan man ju snudd på få problem med att backspeglarna hamnar lite nära men knappast hamnplan i glada Hudik där har man ju hur mycket plats som helst.:)

Micke

F

F.d. 55374

Guest

Hej

2,5 meter....... Inga dåliga armbågar :D

Skämt åsido, jag tror att man söker lite trygghet i att ställa sig i närheten av en "husbilskamrat"

Hej

Du är den förste som svarar på min fråga,om varför dom vill stå nära. I detta fall såg det komiskt ut en liten
folkabuss nära oss medan det var ca 15m till nästa bil.

Du skulle se mina armbågar.

Tommy R

Senast redigerad av en moderator:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Visst är det märkligt det här med folk i och utanför bil. När vi går till badstranden sprider vi ut oss så gott det går över hela stranden. Men när vi ska parkera ska vi tvunget stå i rutan bredvid. När man har en ny bil vill man gärna stå lite längre bort men då kommer det ofta ful-bilar och ställer sig tätt intill.

Samma fenomen inträffar när vanliga hyggliga och trevliga människor sätter sig bakom ratten. Vissa blir som galna.

F

F.d. 55374

Guest

Mats Svensson! Du bekräftar verkligen hur viktigt det är med föryngring i husbils-Sverige! =)

En ställplats är en parkeringsplats för husbilar.

:-/<rister

Det här inlägget tycker jag är på gränsen till påhopp.

Tommy R

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Det här inlägget tycker jag är på gränsen till påhopp.

Tommy R

Påhopp? På vem? Men något svårbegripliga synpunkter från bägge parter måhända.
Om man av någon anledning inte vill se andra fordon bör man nog undvika både ställplatser och campingplatser.
Under den gångna vintern har jag endast vid ett tillfälle fått sällskap av en annan bil på en övernattningsplats och detta en terrängbil med ett släp fyllt av hundburar. Både människor, hundar och pulkor försvann ut i fjällen och övernattade vad jag förstår där ute.

aake

F

F.d. 55374

Guest

Påhopp? På vem? Men något svårbegripliga synpunkter från bägge parter måhända.
Om man av någon anledning inte vill se andra fordon bör man nog undvika både ställplatser och campingplatser.
Under den gångna vintern har jag endast vid ett tillfälle fått sällskap av en annan bil på en övernattningsplats och detta en terrängbil med ett släp fyllt av hundburar. Både människor, hundar och pulkor försvann ut i fjällen och övernattade vad jag förstår där ute.

aake

Krini blandade in åldern i tråden, hur kan det vara svårbegripligt?

Tommy R

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Krini blandade in åldern i tråden, hur kan det vara svårbegripligt?

Tommy R

Ja, för mig som inte har en susning om åldern på någondera parten. Men däremot håller jag gärna med om att en viss föryngring säkert vore bra för klubben.

aake

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Den föryngringen kommer helt naturligt om nu inte politikerna sätter stopp för vår livsstil av miljöskäl. Det skulle vara rätt lätt att skatta ihjäl oss med ökade bränsleskatter och viktbaserade fordonskatter. Det finns politiker som skulle vilja fördubbla båda och då blir det ganska dyrt för de flesta.

Toppen