• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

apple TV för att hyra film

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Är apple TV ett bra alternativ för att hyra film när man känner för det eller finns det andra alternativ som fungerar även i Husbilen.

Via dator är inget alternativ för oss, det har bara en förmåga att krångla när man vill använda det och så vill jag ju förstås surfa under filmen.........

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: apple TV för att hyra film

Har inte Apple TV själv men kör Boxee Box till anläggningen hemma. Med Boxee-mjukvara (bygger på X-Box öppna källkod) kan man även göra sin PC till mediacenter. Enligt experter är Boxee mer mångsidig och kan ta de flesta filformat, klart fler än Apple TV. Det finns ett gäng appar till Boxee som gör det enkelt att se TV-On-Demand, expemelvis finns svenska Headweb tillgänglig samt SVTPlay och TV4Play. Hittar man ingen app så finns enkel tillgång till internet för åtkomst av exempelvis SF Anytime etc.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Citat:
Enligt Strategy Analytics visar nuvarande säljsiffror att Apple TV kommer att ta 32 procent av marknaden i år med fyra miljoner sålda enheter på en marknad av totalt tolv miljoner sålda enheter i USA och Europa.

Ett av de stora skälen till framgångarna med Apple TV är enligt Strategy Analytics priset på produkten som i USA är 99 dollar (cirka 700 kronor). En annan fördel med Apple TV enligt Strategy Analytics är AirPlay som låter användare av iOS-enheter strömma film och musik till sin tv-apparat.

Google som tippades bli den största konkurrenten med Google TV har misslyckats att ta några större andelar. Logitech som utvecklade set-top-boxar för Google TV meddelade i förra månaden att företaget lägger ned samarbetet och att det var ett gigantiskt misstag.

F

F.d. 4220

Guest

Jag har köpt en Apple TV, för att datorn tog för stor plats vid TVn.

Är det bara för att hyra film du skall ha den till, så fungerar den säkert utmärkt.
Hade du tänkt dig att även streama filmer och annat du har på en egen hårddisk, så har den en stor brist där, eftersom den bara tar de format som iTunes tar och du streamar via iTunes biblioteket (den tar ju i stort sett bara mp4 som filmformat).

Det jag gjorde var att direkt när jag fick hem den, så jailbreakade jag den och lade in XBMC (den mediaspelare som också finns i Boxee).
Nu kan jag spela allt jag har på nätverket hemma på samma sätt som med Boxee (fast med snyggare gränssnitt).

Vill man ha lite mer, som exempelvis Spotify, så är Boxee ett bättre val. Dock till nästan dubbla priset. (Det har pratats en del om en Voddler app också).

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
Toppen