• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

appar

F

F.d. 55374

Guest
Nu är det snart dax att hämta husbilen för
årets säsong. Flera uppmanar att man skall
ta med sig olika appar, nu har vi litet garage,
dessutom är vi rädd om totalvikten, så det
blir nog att vi åker utan.
Tommy R

F

F.d. 55374

Guest
Sv: appar

Tror att frihetskänslan med husbilslivet skulle minska
om vi gjorde plats för några appar. En som jag tror
har stort garage är Knarrevik. Här är det OK att spåra
ur om någon vill det.
Tommy R

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Utan ställplatsappen Mobil Life + vill jag inte gärna resa i Europa!
Ur husbilsperspektiv är det nog den ultimata appen tillsammans med iGO som är bäst på att hitta rätt.

image.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Mobilappen + finns bara för iPhone. Undrar varför Promobil har målat in sig i det hörnet! Får dom betalt under bordet?
Jappe

Orsaken är nog att bara de bästa Androiderna klarar att köra komplicerade appar. Jag vet av egen erfarenhet att de billiga fortfarande laggar.

Man kan vara glad att de inte gjorde som Bordatlas som hade en utmärkt app på gång men istället satsade på en s.k. webapp som är en flopp.

Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Annars sätter dom ju upp ganska praktiska skyltar med en husbil på i många orter, det fungerar också! :D

Tänk om svenska Trafikverket kunde fatta att det finns husbilar. Skyltar med husbilar på är inte godkända av verket och får således inte sättas upp utefter alla större vägar i Sverige, bara vid kommunala och privata vägar... Ibland undrar man hur det står still:cool:

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag vill bara rekomendera en bra app körjournal.
Det finns många och jag har provat en del men denna slår allt i mitt tycke.

Man kan föra in allt man gör med HB samt så spelar den in vägen man kör sedan kan man spara den om man vill. Det bästa är att man sedan kan på detalj titta på hur man kör i g-map. Man kan oxå lägga in bilder där man varit osv.

Man kan ta ut olika rapporter i olika format. Den enda nackdel är att man lätt ser hur mycket pengar man lägger på HB. :wub:

Glömde skriva att man sätter igång den och ha den igång i bakgrunden medans man kör om man använder padan som navigator.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    183,7 KB · Visningar: 15
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest

Om man framledes skulle införskaffa en sådan där
modern telefon för att kunna ladda hem någon app.
Måste den kosta skjortan
i abbonnemang varje månad?
Tommy R

Senast redigerad av en moderator:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Utan ställplatsappen Mobil Life + vill jag inte gärna resa i Europa!
Ur husbilsperspektiv är det nog den ultimata appen tillsammans med iGO som är bäst på att hitta rätt.

Visa bilaga 69995

Knarrevik, du har övertygat mig. Vi har nu kört ett tag med IGO i Sverige och jag är mycket nöjd med denna app. Vid nästa europaresa får det bli även Promobile + appen eftersom den ser väldigt lättanvänd och tydlig ut.

/Per

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Jag vill bara rekomendera en bra app körjournal.
Det finns många och jag har provat en del men denna slår allt i mitt tycke.

Man kan föra in allt man gör med HB samt så spelar den in vägen man kör sedan kan man spara den om man vill. Det bästa är att man sedan kan på detalj titta på hur man kör i g-map. Man kan oxå lägga in bilder där man varit osv.

Man kan ta ut olika rapporter i olika format. Den enda nackdel är att man lätt ser hur mycket pengar man lägger på HB. :wub:

Glömde skriva att man sätter igång den och ha den igång i bakgrunden medans man kör om man använder padan som navigator.

Eftersom vi har hyfsat god lastkapasitet chansar vi med att ta med denna app på semestern, fördelen är om man märker att det börjar bli väl tungt kan man ju alltid avinstallera.

F

F.d. 55374

Guest

Okunskapen avslöjad ikväll, sonhustrun på
besök med en modern telefon, hon berättade
att det räcker med ett kontantkort. Har hela tiden
trott att man måste ha ett abonnemang.
Enda försvar är att intresset har varit lika med
noll.
Tommy R

Senast redigerad av en moderator: