• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Apelvikens camping

Jannez

HBK Medlem
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2026
Sv: Apelvikens camping

ACSI- kortet gäller på Apelvikens camping. Vi betalade 140:- dygn. Står man mer än 3 dygn, kostar det 105:- dygn.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

ACSI- kortet gäller på Apelvikens camping. Vi betalade 140:- dygn. Står man mer än 3 dygn, kostar det 105:- dygn.

Det låter som en helt otrolig rabatt. Menar du en helg eller veckodagar? Det är stor skillnad bara där. Jag är begränsad till helgcamping för egen del.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det är ju riktigt smart att ha låga priser när det inte är säsong. Dels får man in pengar för en annars tom yta och dels kan de som normalt inte är på campingar känna på hur det är.

Vinna / Vinna

Jannez

HBK Medlem
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2026

Det låter som en helt otrolig rabatt. Menar du en helg eller veckodagar? Det är stor skillnad bara där. Jag är begränsad till helgcamping för egen del.

Det gäller som sagt för- och eftersäsong. Vi var där sista helgen i augusti. Man tjänar snart in kortet som vi betalade 200:- En ny katalog med kortet kommer vid årsskiftet. (tror jag)

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hmmmm
Jag har sålt husbilen och köpt husvagn.
Jag vill med fricampa, är jag då ett svart får nu bland husbilsfolket?:(
Får jag inte vara med i klubben längre?:confused:
Skillnaden är ju att jag kan koppla loss motorn.:D
MVH KEJO 20

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Självklart får ni vara kvar. Klubben består av vänner med ett gemensamt intresse. Jag blir bara sur på husvagnsekipage som tar 3-4 husbilsplatser (se inl 10). I övrigt har vi massor av husvagns-vänner.

F

F.d. 28371

Guest

Til Kejo 20!
Jeg er kun HBK interessert og kjører med husvagn. Svarte får finner du både blant husbilfolket og husvagnfolket. Dette gjelder både parkering og oppførsel ellers. Dette har vært omtalt på forumet flere ganger. Vi må oppføre oss slik vi ønsker andre skal oppføre seg. Dette gjelder spesielt ved parkering. Da tror jeg det kan bli en god tone mellom både husvagn -og husbilfolket.

F

F.d. 9344

Guest

Men vad i hela friden är det jag läser. Inte gör man väl skillnad på om det är HB eller HV eller tältare man möter utepå resorna. Var och en har troligen valt det som de tycker är lämpligast för deras behov:)

Om det nu finns (och det finns det säkert) några som ser sig som "finare" för att de kör en HB så OK då får de väl leva med det mig rör det inte i ryggen:)

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag kan se det så att det är upp till var och en att vara med i Husbilsklubben, och att det inte har någon betydelse vilken typ av fritidsfordon man har.

Men självklart ska Husbilsklubben verka för och tillvarata husbilsåkarnas intressen i första hand med allt vad det innebär.

//Tommy

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Nu är vi väldigt off topic, men vår familj har hoppat mellan husbilar och husvagnar de senast åren. Just nu har vi varken eller, men är trots det fortfarande aktiv både på HBK och Husvagnsforum då jag har ett intresse av mobil fritid. Sen om det är fritid med husbil eller husvagn är totalt ointressant.

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Hmmmm
Jag har sålt husbilen och köpt husvagn.
Jag vill med fricampa, är jag då ett svart får nu bland husbilsfolket?:(
Får jag inte vara med i klubben längre?:confused:
Skillnaden är ju att jag kan koppla loss motorn.:D
MVH KEJO 20

Det är väl inga problem,det finns ju ett flertal i klubben som har husvagn har jag förstått.

Det enda som kanske inte går är väl på vissa träffar som på lergökaträffen där man bara hade plats för husbilar.
Annars finns det väl inget som hindrar att man har husvagn går utmärkt att fricampa med oxså.
Bosse.

Toppen