• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Apelvikens camping

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Tänkte som vanligt på hösten åka till Varberg och Apelvikens camping. När vi såg dygnspriserna på helgen bestämde vi att aldrig mer åka dit. Vecka 38-39 tar dom 335:- per natt. Vill dom inte ha fler gäster? Alldeles för dyrt för oss och säkert många andra.

Roger

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Apelvikens camping

Varför inte stå på Apelvikens ställplats? 100:-/dygn.
//W
Där stod ngr av våra surfvänner med husvagn, ett jättefint ställe enl dom.Men där skall man nog inte stå med husvagn för det fick dom erfara. Är den bara för husbilar? Vore tacksam för svar? För de blev hotade o mobbade av husbilsägare med HBK logga. De tog bilnr.
Jag vet att jag kanske skulle skrivit en ny tråd men men;).

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi har varit där ett par gånger och vid ett tillfälle vet jag säkert att det stod två husvagnar där utan problem.
Det kanske beror på hur man ställer sig?
//W

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Där stod ngr av våra surfvänner med husvagn, ett jättefint ställe enl dom.Men där skall man nog inte stå med husvagn för det fick dom erfara. Är den bara för husbilar? Vore tacksam för svar? För de blev hotade o mobbade av husbilsägare med HBK logga. De tog bilnr.
Jag vet att jag kanske skulle skrivit en ny tråd men men;).

Hej
Ställplatsen är enbart för husbilar.
Ny skyltning vid infarten.
Avgift enbart på helger fr o m 1e September.
Toa är stängd från samma datum, men en handikapptoa på baksidan hålls året runt öppen.

Hejs
Claes 105

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Och då blir bilparkering endast till för bilar...........eller??

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Detta mail har jag fått tillsänt mig av surfare som även är hos oss.
Samsas kan man väl försöka göra.
    • Oj, de här blir nog långt.
      Vi stod på parkeringen bredvid uppställningsplatsen, när Karin och Andreas flickvän gick upp från stranden så såg dom två lediga platser på ställplatsen, så dom tog varsin bil och ställde där, genast så kom det fram gubbar och sa till dom att det var platser för husbilar. Karin förklarade att det va för campingfordon enligt skylten men det gick ju inte in i huvet på dom, efter lite dividerande gick hon därifrån.
      Tjejerna ringde mig å Andreas och bad oss hjälpa till att flytta på husvagnarna och när vi kommer upp från stranden så står det en husbil utanför min bil, dom parkerade alltså in mig för att ta platsen när jag hämtade min husvagn, jag stövlade bort iriterat och frågade vems husbilen va, då börjar dom ju dravla om att det endast va för husbilar mm mm, då blev jag arg på riktigt och sa till han att flytta husbilsjävlen och gubben bredvid bad jag hålla käft, gubben bredvid va han du fick regnr på och han som va på Karin vid första tillfället. Efter ytterligare lite tjafs och jag hoppade in i bilen för att hämta vagnen så flyttade han på sig, och åker och ställer sig bakom Andreas bil istället
      blank.gif
      . Andreas spände musklerna
      blank.gif
      och höll platsen så vi fick ju in våran vagn, sen så började det ju om borta vid Andreas bil igen. Samma tjat igen, suck.
      Gubben med regnr gick sedan runt å snackade skit om oss me dom andra, kändes det ju som iallafall när dom pekade och glodde på oss, till slut så va det knappt någon som ens hejade på oss.
      Jag hörde sen att det va vi som hade varit aggressiva och hotfulla, tror fan man blir förbannad när dom tror dom äger stället.
      Hon som tog betalt på kvällen sa till mig att vi inte alls va populära på ställplatsen, och det berodde väl på allt skitsnack antar jag eftersom gubbarna va helt oskyldiga antagligen.
      Sedan hörde jag snacket mellan gubben med regnr och tjejen som tar betalt att det Måste komma upp skyltar att parkeringen endast är till för husbilar, det fungerade inte att ha husvagnar där, anledningen till det vet jag inte, om det nu finns nån. Och jajemän, dagen efter byts skylten, endast husbilar, blir inte det diskriminering på nåt sätt?
      När sedan gubbjävlen åkte därifrån så blev vi genast trevligt bemötta av alla igen, lustigt va en livstrött gubbe kan ställa till med.
      Så här mycke har jag aldrig skrivit innan,phhu, tror jag fick med det mesta, hajar du inte så får vi ta de om det blåser någon dag.
      Ha de gott
    • Tycker faktiskt att dessa trevliga killar som varit där nere sedan de varit små sisådär i 30 år blivit dåligt bemötta av husbilsfolk.
    • Vi skall nog vara lite aktsamma ändå.

Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jaha, så försvinner en parkering till, bara för att någon med husbil är besserwisser. Denne kan knappast ha läst en enda tråd här.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ni får ursäkta ordförrådet, jag har ej ändrat ngt i killens mail jag fick.
Vad tyst det blev då!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ja, om samma vokabulär användes från båda sidor kan man ju förstå att det blev ganska infekterat?! :wideeyed:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Trist läsning och jag har själv mött samma resonemang hos andra husbilsägare. Den här attityden att husbilsfolket, liksom är lite finare än de med husvagnen... sicken vicket larv!

Man väljer som bekant sina kompisar och väljer vi bort även våra kollegor som valt att ha sitt boende hängande bakom sin bil så vet jag inte riktigt vad vi hittar våra framtida kompisar. Mopedister med flakmoppe?

Det är sådana här tölpar (gubben med regnr), som återges här, som skapar våra problem och som gör att man blir mer och mer negativa till oss med husbilar. Trist!

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Vad händer om man har en husvagn bakom sin husbil då?
Jag blir mer och mer anti-ställplats för varje dag.
Snacka om att bygga på myten om att husbilsägare tror dom är förmer än andra campare...
Om du kommer med husbil o husvagn, ( varför man nu skulle det, då har man ju helt missat vitsen me husbil,enl min mening) tycker du då att de är o.k att ta två platser?
Om nu markägaren( arrendatorn) vill begränsa parkeringen till enbart HB parkering, och skyltar om detta, så har han sin fulla rätt att göra så.
Då tycker jag att man ska följa skyltningen, o inte tillverka egna regler!
Att vi HB ägare skulle va förmer än andra kan ja inte alls hålla me om, däremot anser jag att man ska följa reglerna som reglerar våra P platser, så skulle de bli betydligt mindre med tjafs.
Hejs
Claes 105

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Videoövervakad husbilsparkering vid Högakusten-bron. Höger sida norrut.

Här har bilisterna tagit över helt - inte en mm till oss.

n06 husbilar eller.jpg

Denna stod på en helt vanlig P-plats (samma ställe) men han har ju faktiskt en vanlig personbil med släpet under bilen :D

n05 extrabil.jpg

Senast ändrad:
Toppen