• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apatisk!

F

F.d. 53149

Guest
Hjälp mig! Jag har blivit stående utan att veta vart jag ska ta vägen. Detta beroende
på en liten mojäng (se bilden). Jag har varit i "mina" butiker Jula och Biltema och
bägge ställena säger att "nä, det har vi inte".
Va! Har dom inte? Dessa "mina" varuhus har ju allt!
Det är ju där det är så kul att drömma sig bort och hitta mängder av intressanta prylar.
Men denna mojäng har dom inte! Jag är helt vilsen. Vad ska jag ta mig till...förresten
det finns ju ett varuhus till som är "mitt", men som jag ännu inte besökt i detta ärende,
Clas Ohlson...också finns ju ni här i detta forum!

Därför ställer jag er nu frågan:
Vad heter denna lilla sak? Det är ett/flera fästen som håller inneklädseln på bodelsdörren
på plats. Jag ska ta bort klädseln för att lokalisera ett fel som gör att jag inte kan
fjärrlåsa bodelsdörren. Därför måste jag ta bort dessa fästen och ersätta med nya.
Har ni något förslag på namn och var jag kan få tag i sådana?




/Mariarne
 

Bilagor

  • mojäng 2.jpg
    mojäng 2.jpg
    228,3 KB · Visningar: 17

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Apatisk!

Vet inte vad de heter, men maila bilden till de varuhus du nämnde
Meconomen kan ju också vara ett alternativ, då de har tillbehör till inredningar

:)
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Apatisk!

det är nog special för hB,dörrar kolla på Kama fritid eller hos husbilmärkets återförsäljare,, Lycka till!!!

Tack för snabbt svar, men för att söka, så måste jag veta vad prylen heter. Nippel, expander...?
Dessutom lär jag nog inte hitta en återförsäljare här i Sverige till min Mobilvetta.


/Mariarne
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Apatisk!

Jag skulle chansa på att svänga förbi en plåt o lack firma. De borde ha en del klädselclips liggande som kanske passar.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Apatisk!

Vi har alltid kallat de för plastnit.
Kolla även AD center, beroende på diameter kan jag ev, skicka några till dej i nästa vecka.
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Apatisk!

Vi har alltid kallat de för plastnit.
Kolla även AD center, beroende på diameter kan jag ev, skicka några till dej i nästa vecka.

Tack, jag hör av mig om jag inte hittar. Troligtvis lär jag kunna återanvända
en del av dessa, då "låstappen" som sitter i "pluggen" ramlar ner i dörrens innanmäte.
Men alla lär jag inte hitta.


/Mariarne
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Apatisk!

Vill passa på och tacka er alla. Visste väl att jag kunde lita på er
i detta forum.
Den där 100-lappen för att vara med i klubben är väl använda pengar!
Tack!

/Mariarne
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Apatisk!

I nödfall kan man ersätta den lilla plastniten med en rostfri skruv med försänkt huvud på de ställen där det inte syns så mycket
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Apatisk!

Dom sitter även på Audi och VW bilar om du vill kan du skicka en till mej så kan jag skicka några i retur efter att ha mätt din .
Skall du till Elmia så kan jag ta med några ner .
 
F

F.d. 55509

Guest
Sv: Apatisk!

Dom finns att köpa på Kama fritid. köpte själv förra året.
Ring 036 97000 & prata med dom att du vill ha " plast pluttar " till bodels dörren så fixar dom det.
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Apatisk!

Dom sitter även på Audi och VW bilar om du vill kan du skicka en till mej så kan jag skicka några i retur efter att ha mätt din .
Skall du till Elmia så kan jag ta med några ner .

Jag ska till några föreslagna butiker idag för att kolla.
Elmia blir det inte i år beroende på andra åtaganden.
Men jag återkommer om jag inte lyckats lösa det. Tack!


/Mariarne
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Apatisk!

Tydligen vet inte biltema själva att de har dessa plastnitar. Se sidan 215 i nyaste katalogen, fyra olika storlekar 12-1062 till 12-1065.
// Göte J
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Apatisk!

Ser ut til at biltema sine fungerer som popnitene i aluminium, og er for engangs bruk. Kan fint brukes, men er noe mer problematisk å demontere enn den orginale varianten. Finner en en plasttråd i rett diameter så kan en lage nye pinner i de gamle. Synd at trådene til kantklippere er i så sterke farger :D
 
Toppen