• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Använda micron utan landström?

zumpen

HBK Intresserad
Inlägg
27
Kommun
Linköping
Hej alla, nu kommer ni säkert skratta åt min okunnighet om nya husbilar, jag har idag bytt in min gamla Fiat Fendt 92- mot en Fiat Miller Oklahoma 07- det jag undrar är om 220 volts uttagen funkar även när man inte går på landström? syftar mest på kunna nyttja microvågsugnen när man inte är kopplad på landström? =)

Obs: hämtar inte bilen förrens om en vecka så jag kan inte testa det själv bara nyfiken.

Mvh/Nicklas
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Använda micron utan landström?

Om bilen är utrustad med en Inverter med nätprioritering så kan det fungera med de ordinarie uttagen. Så har vi det på vår Concorde.

Hälsningar Anders och Birgitta
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Använda micron utan landström?

Vi har åxå en inverter med ett uttag till den som vi kör micro och vattenkokaren på. Går hur bra som helst under körning när bilen ändå laddar i ström(ups så kanske man inte får göra nä). Kolla bara så invertern har rätt kapasitet till micron mm. vår micro är på 650W och invertern på 1000W, vattenkokaren är på 850W.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Använda micron utan landström?

Det beror ju på vad du har för max effekt i micron men du bör ju ha en sådan batteribank så du inte behöver starta bilen för att köra med invertern .

Panpizzan kanske blir god även på 750w micro eller så lägger du den i stekpannan med ett lock på och värmer den på gasolspisen .
Fett behöver du ju knappast lägga i stekpannan .
 
Toppen