• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

anticlimax!!!

F

F.d. 29949

Guest
Hejsan alla! Har precis varit nere i ängelholm för lite utbildning och bodde i min husbil (knaus-03) gasolen var på upphällningen så jag började jaga ny. Vart jätteglad när jag råkade se en annons på blocket med 2 fulla pc10 till ett bra pris (i Ängelholm)...fick dom levererade dessutom.Slängde in dom i bilen då gasolen räckte precis tills jag skulle hem. Jag smålog hela vägen hem pga min goda affär:p packade ur bilen och tog ur stålflaskorna he he nu ska mina nya fina lätta flaskor i...:swoon:men va f..n dom passade ju inte. Det visade sig att dom var för höga med det fasta handtaget. Sitter en plastkonsol ovanför flaskorna som stjäl utrymmet på höjden så jag får lösa det på nått sätt, är det någon annan som råkat ut för samma dråpliga insikt? jag sitter här och och småler:eek: lite åt min snabba och fina affär. Ha det gott Thomas
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: anticlimax!!!

Går det inte att skruva av dom? Råkade ut för något liknande när jag bytte tub, på firman sa dom att det räckte att dom satt på när man bytte tuberna mot nya.
Vet inte om dom har fel eller inte
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: anticlimax!!!

Jag har fullt medvetet skaffat en så´n flaska och satt in i HB:n. Jag sågade av en del av handtaget så att flaskan fick plats. Jag har inga problem att få den fylld - däremot funkar inte inbyte.

Kjell :D
 
F

F.d. 29949

Guest
Sv: anticlimax!!!

Jag ska kontrollera lite närmare när jag kommer hem till helgen hur allt sitter. Liten snabb överblick när jag satt där och undrade hur i hela friden jag skulle lösa det där...så tyckte jag att det gick att modifiera konsollen ovanför. vrider jag öppningen på skyddet innåt så passar det nästan, men då har man ju gasolledning som som inte vill vara med och leka:p . MvhThomas
 
F

F.d. 55349

Guest
Sv: anticlimax!!!

Hej! Jag har inte min bil (Burstner 530 Active-98) i närheten så att jag kan mäta lucköppningen och dess förhållande till gasollådans botten. Men jag kan använda en pc10 och en p11 samtidigt. Jag är tvungen att börja med att sätta dit pc10 först genom att luta och rotera den när den ska in genom lucköppningen. Därefter kan jag montera p11. Lycka till och prova.
/frkar
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: anticlimax!!!

Samme som frkar gjelder for N+B PC10 måste "vridast" inn, vel inne er det inget problem - den kan vridast til rett posisjon utan problem. Har ikke testet med 2 PC10 - bruker en PC10 til grillen og 110L tank til bilen.
 
F

F.d. 29949

Guest
Sv: anticlimax!!!

Jo sänka golvet var en av funderingarna...sitter nån form av gallergolv så det kanske är det enklaste. Men som sagt får kolla till helgen. Mvh Thomas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: anticlimax!!!

Om du må "løfte" taket i gasskassen så husk at det må være gasstett mot innsiden. Gjorde en slik jobb på min første husbil - en Hymer. Trengte der 2 cm mer plass og laget en ramme som jeg monterte mellom det taket som var der fra fabrikken og selve kassen. Den gangen tettet jeg med silikon, og for denne jobben er det fortsatt et godt alternativ - sammen med butylgummi masse.
 
Toppen