• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antal hk på husbil?

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Antal hk på husbil?

Jag har en riktig skitbil, 4,5 ton och 122 hk.
Kommer alltid fram till målet, förr eller senare, och har dessutom inte fått en enda fortkörningsbot med bilen. Men å andra sidan har jag ju inte bilen för att komma fram fort utan för att ha en viss komfort när jag kommer fram.:cool:
 

Kung-rane

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
5058
Medlemskap
2024
Sv: Antal hk på husbil?

Det räcker fint med 110 hk på våra vägar, har haft 95hk och 157 hk men har haft lika trevligt med båda
 

doggydoggen

FD HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023
Sv: Antal hk på husbil?

Jag har en riktig skitbil, 4,5 ton och 122 hk.
Kommer alltid fram till målet, förr eller senare, och har dessutom inte fått en enda fortkörningsbot med bilen. Men å andra sidan har jag ju inte bilen för att komma fram fort utan för att ha en viss komfort när jag kommer fram.:cool:

Har en kompis som har samma motor som du, han bytte ut en grunka i insprutningspumpen som ökade effekten, den går som ett skott, jäklar vilken skillnad det blev, han fick även bättre bränsleförbrukning, grunkan kostade 800 kr och han bytte den själv, var tydligen enkelt..=)
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Antal hk på husbil?

Har en kompis som har samma motor som du, han bytte ut en grunka i insprutningspumpen som ökade effekten, den går som ett skott, jäklar vilken skillnad det blev, han fick även bättre bränsleförbrukning, grunkan kostade 800 kr och han bytte den själv, var tydligen enkelt..=)

Det är nog ingen konst att öka antalet hästkrafter i min bil problemet är nog det som kommer efter motorn, växellådan.:wink:

Men hade jag varit 55 år yngre och det gällde en personbilsmotor skulle jag nog testa även mer extrema åtgärder för att ta mig fram snabbare än andra.:)
 
Toppen