Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...
Jag drog husvagn under ett antal år och uppskattade den sortens fritidsliv.
Jag var som du Dennis lite tveksam till hur en husbil fungerade i praktiken jmf med en husvagn. Hur tar man sig från husbilsuppställningen till centrum när man inte som i husvagnsfallet har tillgång till bil. Jag hängde på cyklar och lastade in en scooter i garaget för att klara det "problemet".
Under hela denna säsongen har jag inte använt cyklarna eller scootern av den anledningen.
Varför, jo vi parkerar, och i de flesta fallen övernattar, på antingen en HBK-husbilsplats eller en lämplig parkeringsplats mitt i centrala orten som vi besöker. Sedan tar vi en promenad till centrum vilket brukar bli max 1km.
Du har rätt i att husbil kostar betydligt mer än en husvagn även om du tar hänsyn till dragbilens bränsle- och milkostnad.
Den stora skillnaden är friheten, den kom jag underfund med efter ett tags användande av husbil.
Ett tillägg: I kostnaden för husvagn får du räkna in campingavgifterna så helt gratis med husvagn blir det inte
Jag har för denna säsongen bara betalat campingavgifter för 3 dygn, och det hade jag kunnat avvara utan vidare.