• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antal HBK'are som besökt Elmia...

F

F.d. 13050

Guest
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

vi spenderade några timmar på fredag eftermiddag bodde på parkeringen utanför sporthallen över natten. Inga tillbehör fanns att köpa direkt så det blev billigt.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Hejsan

Husbilsbjörk var ochså nere på Elmia på söndag, tog med mig dottern och spenderade hela dagen bland alla husbilar och våningshusvagnar.......

ha det
mvh Claes
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Hejsan
Vi var vid Elmia på Torsdagen men husbilen lämnade vi hos ett par bekanta i Husqvarna och åkte bil in istället med dom.
En sak är säkert skulle haft husbilen på plats hade vart lite enklare då att gå in och ut på mat och kafferaster mm.
men så här efteråt så kan man bli klokare,nu vet vi till nästa gång

Camilla & Seth
 
F

F.d. 1825

Guest
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Vi var där på lördagen och både barnen och vi hade jättekul, men det var väldigt mycket folk. Hälsningar Persson i Frändefors
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Vi var där i fredags. Sedan var vi tvungna att åka hem och passa BARNBARN.
Hälsningar Anita & Bo
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

vi kom Torsdag det räckte med att gå Fredag, Lördag åkte vi hem. tur så mycket med folk.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Var där på lördag över dagen. Åkte pb tillsammans med 2 husvagnskompisar.
Jag är ganska övertygad om att de snart säljer husvagnarna och blir husbilsägare.
Det blir mycket diskuterande hit och dit under en sådan resa (70 mil t.o.r.). För och nackdelar med husbil/husvagn. De hade mött en bekant som bytt husvagn mot husbil.
Vid en fråga om han ångrade köpet blev svaret:. "Nej, det enda jag ångrar är att jag inte köpt husbil tidigare. Det säger det mesta.
Till er alla ha en trevlig höst i bilen.

:music-icon: :music-icon: :D :D ;)
 
Senast ändrad:

Ingo

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2024
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Vi kom till Jönköping onsdag kväll, omr.1 tors-sönd, det var en mycket trevlig helg
med många bekanta ansikten.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Vi var där på Fredagen.
Men det var inget som jag fastnade för, hls kurt.b
:confused: ;) :D
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

fredag eftermiddag och lördag förmiddag spenderade jag på mässan, ingen större behållning gav det, trevligast var att träffa HBK-folket i cafeterian på fredagseftermiddagen
jag tycker att eftermarknaden med tillbehör, reseinformation och annat smått o gott som hör husbilslivet fått mindre utrymmer på årets mässa och skulle välkomna fler försäljare av t ex tillbehör än som var representerade
tidigare års mässor har dessa varit samlade på en och samma plats (hall) men i år var det lilla som fanns utrspitt lite här och var där man fått några kvadratmeter över, svårt att hitta och inte självklart att man passerar om man inte betar av hallarnas alla gångar
någon annan som delar denna uppfattning?
på lördag em åkte jag ut till Ragges där jag stannade till söndag lunch
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Skipper med fru var på mässan torsdag och fredag men vi bodde på Rosenlunds camping. Det blev ingen ny husbil (fanns ingen bättre än den vi har) men det blev en centraldammsugare och ett uppgraderingskit till kylskåpet (till AES). Men det är otroligt vilket utbud det är på husbilar och mycket mer folk på torsdagen än det brukar vara tyckte vi.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2025

Guest
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Om man inte väger in ekonomi så är husbil otvivelaktigt och outstanding givetvis men så fort man tittar till kronor så är ett ägande av husvagn ur driftekonomisk synpunkt så gott som gratis i jämförelse med husbil. Allt pekar också på att skillnaden kommer att med nya skattehöjningar att bli ännu större.
Sedan kan man ju ställa upp sin vagn vilket man förvisso kan med en husbil också men då måste man ju ha tillgång till ytterligare en bil.
Ja i all oändlighet kan man väga för och nackdelar och de passar ju in på var och en på olika sätt beroende på vilka intressen man har för övrigt också.
Skulle kanske kunna vara en eget forum för enbart disskusioner kring detta.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Antal HBK'are som besökt Elmia...

Jag drog husvagn under ett antal år och uppskattade den sortens fritidsliv.
Jag var som du Dennis lite tveksam till hur en husbil fungerade i praktiken jmf med en husvagn. Hur tar man sig från husbilsuppställningen till centrum när man inte som i husvagnsfallet har tillgång till bil. Jag hängde på cyklar och lastade in en scooter i garaget för att klara det "problemet".

Under hela denna säsongen har jag inte använt cyklarna eller scootern av den anledningen.
Varför, jo vi parkerar, och i de flesta fallen övernattar, på antingen en HBK-husbilsplats eller en lämplig parkeringsplats mitt i centrala orten som vi besöker. Sedan tar vi en promenad till centrum vilket brukar bli max 1km.
Du har rätt i att husbil kostar betydligt mer än en husvagn även om du tar hänsyn till dragbilens bränsle- och milkostnad.
Den stora skillnaden är friheten, den kom jag underfund med efter ett tags användande av husbil.

Ett tillägg: I kostnaden för husvagn får du räkna in campingavgifterna så helt gratis med husvagn blir det inte
:wink:
Jag har för denna säsongen bara betalat campingavgifter för 3 dygn, och det hade jag kunnat avvara utan vidare.
 
Senast ändrad:
Toppen