• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ansl. av solcellsreg.?

Stellanova

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Vi har med hjälp av verkstad fått solpanel inkopplad. (Moove panel inkl. regulator)
Regulatorn har anslutits direkt till bodelsbatteriet ej till fabriksmonterat Electroblock Schaude EBL226C som är placerat bredvid bodelsbatteriet, är detta verkligen den bästa lösningen för att nyttja solcellen optimalt. Electroblocket har ju anslutningar för att ansluta solpanelen, som inte nyttjas. Tacksam för ev. synpunkter, vill ju att panelen nyttjas för alla funktioner, oxå underhållsladda bilbatteriet, Tacksam för synpunkter/råd.
:rolleyes:

kulan

HBK Medlem
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2025
Sv: Ansl. av solcellsreg.?

jag pratade med verkstaden på bengt i ö,och dom säger att batterierna skadas om man kopplar direkt på batteriet.jag kopplade själv in på ebl och det funkar kanon.:music-icon:

Toppen