• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Angles de mort

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Hej
Skickar in en fråga om hur andra har gjort avseende Angles Mort-skylten , som är tvingade i Frankrike, som sitter bak på en plåtis. Hur placera den om cyklarna döljer den?
Mvh
Claes
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
506
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Hej
Skickar in en fråga om hur andra har gjort avseende Angles Mort-skylten , som är tvingade i Frankrike, som sitter bak på en plåtis. Hur placera den om cyklarna döljer den?
Mvh
Claes
Jag har vikt en alminium plåt som ett L satt vagnsbult i spåret som är under skenan med vingmuttrar även gjort extra hål i plåten om cykel stället är uppvikt.Funkar på mitt cykelställ.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.741
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Denna skylt är inte tvingade om ditt fordon väger under 3.500 kg. Om ditt fordon är tyngre så behövs det inte om du endast ska köra motorvägar genom Frankrike. Vi har kört betalväg genom Frankrike sedan denna lag infördes utan denna skylt på bilen. Har stått på parkeringar längs med betalvägarna där många polisbilar kört runt och kollar och ingen har över huvud taget brytt sig.
Det är vår erfarenhet av detta.
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Tack för svar. Ja den är maxvikt 4 t så skyltarna behövs tydligen. Köpte avtagbara från M och deras instruktioner var att den som sitter bak ej får skymmas sv cyklarna. Måste hitta en lösning som liknar Stonevalleys
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Nu har vi varit i Frankrike i drygt två veckor. Vi är i princip ensamma på alla campingar och ställplatser med att ha dessa skyltar på bilen. Kan inte tro att alla åker runt med <3,5 T. Verkar vara lite si o såmed efterlevnaden… nackdelen med skylten på är att man inte kan ” chansa” och köra in med en plåtis om det står förbud för 3,5 T på en väg som GPSen skickat in oss på. Vi skyltar ju hela tiden med att vår plåtis är lite tyngre än alla stora husbilar utan skylt….‍
 
Toppen