Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Larsulla,
trist att råka ut för oönskade händelser som skapar otrivsel och ändrade semesterplaner. Nästa år kommer vi att köra"omvägen" via Schweitz istället. Där kostar det 40 CFR för perioden 1/12--31/1 för oss alla oavsett vikt. Tillkopplad släp ger dock dubbel avgift. Go box systemet är ett dyrbart sätt att förflytta sig till sydligare breddgrader.
//Bengt
Hej!
Försöker få fram fakta om GO BOX.
Måste man ha GO BOX om man åker till Italien via Frankrike alltså inte genom Österrike med en husbil som är tyngre än 3500 kg?
Är det någon som vet något om dekalen i Tyska städer där de har infört "Umweltzonen"?
Det verkar ju vara ett regelverk om dessa GO BOXAR som är omöjligt att greppa!Lena
Ja jag har precis gått igenom cirkeln för att få min husbil färdig för Italien resan i sommar, dvs anskaffat mig en miljödekal från Dekra efter tips från SirMclain via deras hemsida samt beställt en EasyGo + bizz från Brobizz A/S i Danmark, hade mailkontakt med dom och var mycket tillmötesgående, min bil har ingen miljöklass i registreringsbeviset så vart en del mail innan dom kunde utfärda en EasyGo+ dosa till den, först efter att jag fått miljödekalen som var utfärdad på mitt Reg Nr och scannat och mailat över den sände dom mig en dosa. Nu har jag även kontaktat Hymercenter för att se om jag kan få med miljöklassen i reg beviset med då det säkert underlättar vid en ev poliskontroll där nere.