• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android- eller iPhone- eller Nokia

F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Tänk om denna tråd kunde återgå till dess rätta ämne. Så bra det hade varit för de personer som behöver införskaffa en smartphone att kunna läsa om skillnader mellan de olika operativsystemen såsom t.ex.: säkerhet, användarvänlighet, multitaskingförmåga, snabbhet mm.

Visst är det intressant att läsa om ip-telefoni och olika lösningar för det, men det är synd att den diskussionen hamnar i "fel" tråd som då kan vara svår att få överblick över.
****************************
OT
Att Symbian har en liknande lösning är nog dagens överdrift!
Hur kan detta bli dagens överdrift? :rolleyes:
Jag skrev ju inlägget på kvällen! :D
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Så här uppfattar jag det:
Det pratas mycket om vilken av smartphones som säljs mest. . .
"Svaret" följde längre ner i inlägget.

. . .och vad som är bäst...
Då det inte finns något "svar" på detta i tråden, vilket inte är så konstigt då det inte finns något entydigt "svar". Det är användarens behov som avgör vad som är bäst för henne/honom.

Denna tråd kan alltså bli en bra informationskälla för de som behöver köpa en smartphone genom att relativt enkelt se för- och nackdelar med de olika operativsystemen som finns. Ska man vara riktigt noga så finns det fler os än vad rubriken anger men i listan i första inlägget så finns de flesta medräknade.

Hur uppfattar du trådens ämne?
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Vi har vår tredje iphone som lagt av nu, dåligt ljud, urusel antenn , hackar sönder samtalen, nej de bygger bättre datorer än telefoner,:music-icon:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Vi har vår tredje iphone som lagt av nu, dåligt ljud, urusel antenn , hackar sönder samtalen, nej de bygger bättre datorer än telefoner,:music-icon:

Du måste ha maximal otur eftersom iPhone har minst reklamationer bland smarta telefoner.

Har du provat med annan operatör där du bor?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.887
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Kan bara hålla med Anders. Kvalitén och användarvänligheten står i en klass för sig själv. Sen kunde man kanske optimera antennen. Märks på de få ställen där operatören har dålig täckning. Sen är det väldigt olika för olika operatörer. Borde egentligen vara ett operatörsproblem!

Krister N
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Vi har vår tredje iphone som lagt av nu, dåligt ljud, urusel antenn , hackar sönder samtalen. . .
OT
Tyvärr lider iPhone 4 av en, diplomatiskt uttryckt, mindre bra antenn som skapar problem vid t.ex. samtal i miljöer där täckningen är lite svag.

Ni kan prova med att sätta på en "bumper" (fodral), detta kan tydligen hjälpa till att förbättra mottagningen.
Du måste ha maximal otur eftersom iPhone har minst reklamationer bland smarta telefoner.
Finns säkert många olika mätningar på detta, i en som jag såg hade Blackberry minst antal reklamationer.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Android- eller iPhone- eller Nokia

Sen kunde man kanske optimera antennen. Märks på de få ställen där operatören har dålig täckning. Sen är det väldigt olika för olika operatörer. Borde egentligen vara ett operatörsproblem! /quote]
Själv tror jag att antennen är optimerad men med för(?) stor tyngdpunkt mot produktionskostnad/inköpspris.
 
Toppen