röris
HBK Medlem
Sv: Allt fler missnöjda med sitt husbilsköp
Jag vill nog påstå att husbilarna i dag överlag håller en dålig kvalité i förhållande till vad dom kostar. Det är problem om en bil kostar 500,000:- eller 3,000,000:-
och här kan ju jag tycka att ju dyrare bil desto mindre problem borde det vara men så är inte fallet tyvärr. Anledningen till detta är ju att på en dyrare bil är det större avanser till tillverkare och säljare så här borde det vara utrymme att kontrollera bilarna under bygge och innan leverans. På de dyrare bilarna är mörkertalet större för ingen vill offentligt säga att man gjort en dålig affär eller betalat för mycket för sin drömbil.
Detta är oerhört svårt att komma åt då efterfrågan på husbilar är så stort som det är i dag. Årsproduktionen är ju i princip såld innan några bilar har börjat tillverkas och under dessa omständigheter så är det nog omöjligt att några klubbar skall kunna påverka något, störst möjlighet skulle dock enligt min mening märkesklubbarna ha i detta då de kan anfalla tillverkarna med en mer enad front. Vad jag vet finns det väl en Kabe klubb i Sverige och de flesta av dessa bilar finns väl i Sverige och de flesta är väl med i kubben eller borde vara med och alla talar samma språk så här borde det ju gå att påverka tillverkaren.
Hur detta funkar det vet jag ej.
Jag vill nog påstå att husbilarna i dag överlag håller en dålig kvalité i förhållande till vad dom kostar. Det är problem om en bil kostar 500,000:- eller 3,000,000:-
och här kan ju jag tycka att ju dyrare bil desto mindre problem borde det vara men så är inte fallet tyvärr. Anledningen till detta är ju att på en dyrare bil är det större avanser till tillverkare och säljare så här borde det vara utrymme att kontrollera bilarna under bygge och innan leverans. På de dyrare bilarna är mörkertalet större för ingen vill offentligt säga att man gjort en dålig affär eller betalat för mycket för sin drömbil.
Detta är oerhört svårt att komma åt då efterfrågan på husbilar är så stort som det är i dag. Årsproduktionen är ju i princip såld innan några bilar har börjat tillverkas och under dessa omständigheter så är det nog omöjligt att några klubbar skall kunna påverka något, störst möjlighet skulle dock enligt min mening märkesklubbarna ha i detta då de kan anfalla tillverkarna med en mer enad front. Vad jag vet finns det väl en Kabe klubb i Sverige och de flesta av dessa bilar finns väl i Sverige och de flesta är väl med i kubben eller borde vara med och alla talar samma språk så här borde det ju gå att påverka tillverkaren.
Hur detta funkar det vet jag ej.