Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Om du försöker köra efter väglaget med framhjulsdriven husbil en vinterdag på landsvägar i mellersta eller norra sverige med allrounddäck så är det stor risk att du inte kommer fram...
"Olyckan berodde på den svåra halkan" hör och ser man ofta i radio och tv. Väldigt slarvigt uttryckt och helt galet naturligtvis; halkolyckor beror alltid på föraren! Punkt slut!
Jappe
Jagvtycker dessutom att det är respektlöst mot andra trafikanter att sätta på dåliga däck och köra sakta. Det finns faktiskt ganska många som har tider att passa.
Absolut inte! Jag har nog testat alla "kvalitetsmärken" som finns under årens lopp. Det som inte är positivt är de stora skillnader som finns mellan olika testare och detta gör mig misstänksam.
Jappe
Att det skulle vara "respektlöst" att sänka farten vid vinterväglag var det dummaste jag har läst på ett forum! Det finns INGA vinterdäck som förvandlar vinterväg till sommarväg - alltså så kör man inte som om det vore sommarväg.Jagvtycker dessutom att det är respektlöst mot andra trafikanter att sätta på dåliga däck och köra sakta. Det finns faktiskt ganska många som har tider att passa.
Jag tycker bättre om de förare som anpassar farten till sina däck och väglaget än de förare som kör som om det vore sommarväglag eftersom de har "så bra däck".
Med andra ord " jag kan köra med mina utslitna sommardäck på isgata bara jag anpassar farten efter däcken / att det blir kö efter mig det struntar jag i "