L
Lars Gregersen
Guest
Sv: Alkoholmätare intressant test.
Glöm inte man måste ha alkomätare i Frankrike köpt billig på Jula
Lars g
Glöm inte man måste ha alkomätare i Frankrike köpt billig på Jula
Lars g
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tycker som flera andra att promillegränsen är oviktig Dvs man kör med noll promille o är man osäker finns enkla salivstickor för typ 28 kr styck. Sanelco Drogtest Alkohol
Mätare är dyra o kräver täta kalibreringar så det går många stickor innan man är uppe i de pengarna.
jag kan säga så här, jag kör vedtruck som väger fullastad 100 ton och i dom sitter det dräger 3000 alkoholmätare vi stannar maskinerna för rast 30 min och måste då blåsa för att kunna starta dom efter den tiden, det visar sig ibland att vi får rödflagg och måste tillkalla Securitas med alkomätare för att få starta maskinerna, känns ju inte så roligt när det händer så för min del så är det nolltolerans när jag vet att vi ska köra dagen efter.
PS!
kör försiktigt när ni ligger bakom timmerbilar, har lyftat av timmersling som har stora stenar som vägt mer än 200kg och ligger löst ovanpå lasset obandat, och jag lovar att av 100 bilar så har minst 20 sten i sina lass gäller mest gruppbilar utan kran så ser ni timmerbilar utan kran var försiktig.
Vi lossar ca 150 bilar/dygn på mitt jobb
/Pelle
Man ska ha Dräger 3000, samma som polisen. Eller en punch till torsdagens ärtsoppa. Eller en snaps till sillen på midsommarafton. Kulturella drycker. Men sitter man framför TV'n en lördagseftermiddag och häller i sig öl kan man knappast kalla sig helnykter.