• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldrig förvånad!

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Aldrig förvånad!

Om det är varmt och man är törstig är det definitivt mer värt att få en KALL dricka på 2 sekunder för tio spänn extra än att leta reda på en stormarknad, parkera bilen, ta sig in och hitta drickaavdelningen, stå 5-10 minuter i kö och till slut få avnjuta sin fesljumna burk läsk!

Fast jag tillhör ju också dom där som hellre stannar och äter på restaurang ibland istället för att värma ÖB-ravioli i husbilen. :wink:

F

F.d. 3088

Guest

Den personliga servicen försvann för länge sedan, tänk när mackkillen kom ut och putsade rutan, böt torkarblad, fyllde på olja kollade lufttrycket mm mm.
Ber du att få hjälp med att tanka idag så blir det nog nobben.:swoon:Såvida det inte är en liten byamack då kan det nog gå.

Gurra

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Med personlig service menar jag inte fönsterputsning etc. Jag menar att det i alla fall finns folk att prata med och rådfråga om produkterna i motsats till de obemannade stationerna.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tycker att Systembolaget skulle ha försäljning på tapparna! Inte hela sortimentet utan bara sådant som man kan behöva till middagen exempelvis! Det behöver ju inte vara lika storslaget som i Europa söder om Skandinavien! Ett litet pålägg i kronor, inte i % vore väl rimligt!

Jappe

F

F.d. 2577

Guest

Detta visar ju bara att marginalen (vinsten) är lägre på bensin/diesel än på läsk. Så småningom kanske vi inte har bensinstationer med läsk utan varuhus som säljer bensin. Vi är ju på väg!
Leffe

F

F.d. 5458

Guest

Jag köpte en pizza i grebbestad för 4 år sedan och tänkte köpa till en burk 33cl dricka men den kostade fan 30kr! haha så jag sa nej tack det räcker med pizza. Det var det sjukaste jag hört blev förbannad + pizzan var ingen höjdare heller en kebab utan någon som helst sallad på m,m.

F

F.d. 3088

Guest

Med personlig service menar jag inte fönsterputsning etc. Jag menar att det i alla fall finns folk att prata med och rådfråga om produkterna i motsats till de obemannade stationerna.

Jo personal finns ju men vad gäller fordonsrelaterade frågor så är nog inte inteligensnivån så hög i de flests fall.:rolleyes: Citat:Så småningom kanske vi inte har bensinstationer med läsk utan varuhus som säljer bensin.slut citat :D

Gurra

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Jo personal finns ju men vad gäller fordonsrelaterade frågor så är nog inte inteligensnivån så hög i de flests fall.:rolleyes: Citat:Så småningom kanske vi inte har bensinstationer med läsk utan varuhus som säljer bensin.slut citat :D

Gurra

Hej

Som i Frankrike där Carrefour, Leclerc m fl varuhuskedjor säljer bensin och diesel. Oftast upp till en krona billigare per liter.

Jag har många gånger funderat över hur t ex Shellmacken tvärs övergatan kan sälja sin diesel när priset är så mycket lägre vid varuhuset. Vi tankade alltid vid varuhusen.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Gurra

Ger mig inte. Tycker fortfarande att en bemannad mack är bättre än en obemannad.
:rolleyes:

F

F.d. 29865

Guest

Ja du Gurra, det där med att använda huvudet till annat än att hänga baskern på, nja jag vet inte vad jag skall tro.
Lägger på nu och köper nog en cola vad den än kostar om jag är törstig.
Ha det gott och njut av livet.

Mvh, Hans:mcride:

F

F.d. 25098

Guest

Hej på er Läsktörstiga!!!

Som storkonsument av bubbelvatten/läsk och dessutom hatar att stå och mata pantmaskinen, införskaffade jag en Sodastream.

Fantastisk maskin som ger bubbelvatten och läsk för en spottstyver. Dessutom slipper jag säckarna med pantflaskor.

Peter:bock:.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej på er alla och Gurra.
Som tidigare Domare i hockey var jag van vid att drickan kostade en 10 över allt.
Men en dag hämtade jag frun på Landvetter flygplats skulle köpa en Cola å herre Gud den kostade ju en30kr.
men jag fick behålla panten.
Ja man får en chock då och då men det är det som håller en ung i sinnet. Men på tapparna kan de ta ut vilka priser som helst
Ja det kostar ju att ligga på topp.
Så håll fanan högt.
2179:music-icon:

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ett annat exempel är ölpriset i Norge, en öl kostar mer än en sexpack i Sverige.
Visserligen har dom gott öl men priset är aningen högt 25-30 NOK, kanske ännu högre i år.

Senast ändrad:

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Lyssnade på en kund på Statoil som frågade den unga kassatjejen om dom hade kabelskor. Nej tyvärr blev svaret vi säljer inte skor här. Häggen i Umeå

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Försöker i möjligaste mån undvika att gå i på de så kallade bensinmackarna numera, jag gillar inte att de i stället för att sälja drivmedel och andra bilrelaterade produkter så försöker dom blir någon sorts snabbmatskedjor.

Tycker man blir nästan illamående av att det osar automatgrillad korv, färdigstekta hamburgare, maskintillverkat pulvermos som smakar huggorm.

Gillar inte heller att de har konkurerat ut de gamla hederliga Sibyllakioskerna där man kunde få hemlagat mos, riktig räfflad pommes osv, numera är de flesta av dessa nerlagda och/eller ombyggda till kebablådor och nästan lika äckligt mos som hos mackarna.

Nä nu ska vi inte gnälla, oftast kan man i alla fall köpa spolarvätska för 3 x mer än hos Biltema hos den så kallade bensinmacken.

//Tommy

F

F.d. 13449

Guest

Nix inte snål utan här använder man huvudet till något mera än hatthängare.:rolleyes:Efter det jag lämnat macken passerade jag livsmedelsaffären som ligger 5 minuter från macken där kostade den 9 kronor och femtio öre.
Således en vinst på 21 kronor på två Cola:D

Gurra
Hmm, vad tror du den bilresan kostade?
Vinst gör man aldrig när man köper något, däremot sparade du 21 kronor - bilresan till livsmedelsaffären - tidsåtgången som gick åt för att åka till nästa ställe som du istället kunnat hitta på något roligare för!
Måste alltid jämföra med alternativkostnade på ett rätt sätt! ;)

F

F.d. 55317

Guest

Mälarcamp i Upplans Väsby tar under 300 för byte av P11.
I Borlänge kostar det 300 om du går till rätt ställe

F

F.d. 3088

Guest

Hmm, vad tror du den bilresan kostade?
Vinst gör man aldrig när man köper något, däremot sparade du 21 kronor - bilresan till livsmedelsaffären - tidsåtgången som gick åt för att åka till nästa ställe som du istället kunnat hitta på något roligare för!
Måste alltid jämföra med alternativkostnade på ett rätt sätt! ;)

Inget eftersom jag var ute i god tid och passerade affären på väg till målet
Alternativkostnaden var att jag fick starta bilen en gång extra.

Gurra

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Hej Gurra!
Du kände tydligen till hur långt det var till affären eftersom du accepterade att fortsätta törstande.
Alve

Toppen