• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldrig förvånad!

F

F.d. 3088

Guest
Hej Sällan jag handlar på bensinmackar men igår blev jag törstig och klev in på macken tänkte köpa två dricka, tidning och något godis. Vad fick jag se en 33cl Cola kostade 20 kronor :swoon:Det är ju 9 kronor dyrare än en starköl på bolaget :mad: 40 kr!!!! Det blev inget köp jag gick ut.

Gurra från Småland

B

Boxer

Guest
Sv: Aldrig förvånad!

Det beror väl bl.a.
på att macken har bättre öppettider än bolaget. Å andra sidan är vattenverket öppet jämt och det är gratis (nästan).

F

F.d. 55464

Guest

Jag håller med dig Gurra, man blir ju sur när man går in på en dylik station :(

F

F.d. 55464

Guest

Frågade för ett tag sedan hur mycker dom skulle ha för att byta ut 2 p11.
Svaret var 1100:-.
Det lönar sig för oss att köra ner till Åhus, där tar dom 190:- för att fylla på en p11.:)

F

F.d. 55464

Guest

Frågade för ett tag sedan hur mycket dom skulle ha för att byta ut 2 p11,på statoil.
Svaret var 1100:-.
Det lönar sig för oss att köra ner till Åhus, där tar dom 190:- för att fylla på en p11.:)
Vi har 13 mil dit,men det är det värt.

F

F.d. 2577

Guest

Fyll upp båda , så sparar du en resa. Eller om du ska till Mönsteråshållet, där betalade vi 20:-/kg. Fyller även halvfylla flaskor.
Leffe

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, mitt rekord på en bensinmack tror jag var......22.50:- för en liten påse "blötkattmat" 100gr. I matbutikerna kan man få en kartong med 12st påsar för 42:-
Busan fick vänta ytterligare några mil innan smaskens serverades.

JANKRO.

F

F.d. 29865

Guest

Heja smålänningen, Nu visar du att smålänningen håller hårt om plånboken. Vi har ju fått lära oss att smålänningar är snåla.
Är man törstig så får det kosta, eller ????

En Upplänning som INTE är snål.
Körså're ryker.

:mcride:

F

F.d. 15776

Guest

Det är inte bara mackar som tar oskäligt betalt för sina varor. Skulle byte oljefilter på båten och åkte till den stora båttillbehörsaffären för att inhandla ett. Ett orginal oljefilter till Yanmar skulle kosta 478 kr. Det tyckte jag var oskäligt så jag åkte till en biltillbehörsfirma i stället Där fick jag ett mosvarande Boschfilter för 104 kr.
Ett annat exemmpel, Jag har en Stiga villa gräsklippare och under en transport åkte en del av "motorhuven" av och försvann. Det är en plastbit på ca 25*25 cm. Döm om min förvåning när dom skulle ha 804 kr för den plastbiten hos en Stigarepresentant.
Bengt

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Köpte spolarvätska på IcaMaxi 49kr , samma på ok kostade 79 kr
handla aldrig på Macken om ni inte är tvungna,!!!!!!

F

F.d. 3088

Guest

Heja smålänningen, Nu visar du att smålänningen håller hårt om plånboken. Vi har ju fått lära oss att smålänningar är snåla.
Är man törstig så får det kosta, eller ????

En Upplänning som INTE är snål.
Körså're ryker.

Nix inte snål utan här använder man huvudet till något mera än hatthängare.:rolleyes:Efter det jag lämnat macken passerade jag livsmedelsaffären som ligger 5 minuter från macken där kostade den 9 kronor och femtio öre.
Således en vinst på 21 kronor på två Cola:D

Gurra

A

Amatören

Guest

Nu jobbar ju macken efter tillgång och efterfrågan.
Att kunna köpa en läsk samtidigt som jag tankar får kosta en tia mer än att köra till en affär, parkera på deras för personbilar avsedda och därför små parkeringar sen gå igenom hela affären för att komma till läsken vid kassorna ställa mig bakom några fulla kundvagnar och vänta på min tur, betala och sen trixa mig ut på vägen igen.

Igår slutade jag jobba klockan 22, behövde några liter mjölk för den hade tagit slut när frun och barnen åt kvällsmat och jag var ju också hungrig och mjölk till frukosten behöves ju med så statoil "öppet till 24" fick sälja lite mjölk, det kostade någon krona mer än stormarknaden men inte mycket mer än närköpet och till skillnad på dom hade statoil öppet.

Så klart att jag också vill att det skall stå gratis kyld läsk utmed vägkanten och kattmat i skålar på varenda rastplats men jag tror nog att "nasarna" som ni kallade dom vill ha betalt för att jobba dom med.

F

F.d. 3088

Guest

Nu jobbar ju macken efter tillgång och efterfrågan.
Att kunna köpa en läsk samtidigt som jag tankar får kosta en tia mer än att köra till en affär, parkera på deras för personbilar avsedda och därför små parkeringar sen gå igenom hela affären för att komma till läsken vid kassorna ställa mig bakom några fulla kundvagnar och vänta på min tur, betala och sen trixa mig ut på vägen igen.

Igår slutade jag jobba klockan 22, behövde några liter mjölk för den hade tagit slut när frun och barnen åt kvällsmat och jag var ju också hungrig och mjölk till frukosten behöves ju med så statoil "öppet till 24" fick sälja lite mjölk, det kostade någon krona mer än stormarknaden men inte mycket mer än närköpet och till skillnad på dom hade statoil öppet.

Så klart att jag också vill att det skall stå gratis kyld läsk utmed vägkanten och kattmat i skålar på varenda rastplats men jag tror nog att "nasarna" som ni kallade dom vill ha betalt för att jobba dom med.

Jo så kan det ju vara för dig, men vi för vår del ser ju givetvis till att baslivsmedlen finns hemma. köpa mjölk på en mack har jag aldrig gjort eller behövt. Dom flesta större kedjorna har öppet till åtminstone 21.00. Krukset var ju att jag blev sugen på en dricka när jag såg macken, Vad anbelanger livsmedelsaffären så finns där som på de större varuhusen som en kiosk utanför kassorna med diverse produkter, tips mm. där finns även dricka i en kyl. Ingen kö var det heller. Gratis dricka och kattmat får stå för dig det är inget som jag suktar efter. Ponera om någon köper en Cola om dagen på din mack som har öppet till 24.00 vilket vissa gör, oj vilken summa:rolleyes:För min del använder jag macken till att tanka bilen, paraplyer, drakar, kylskåpsmagneter och annat köper jag givetvis där priset är rimligt

Gurra

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag inser att jag är en riktig slösare. Särskilt då jag är ute med husbilen. Om jag känner för att det just nu skulle skulle smaka gott med en chokladbit eller en läsk så köper jag den. Under en resa vill jag njuta av tillvaron och inte bara jaga låga priser. Det är väl därför jag aldrig lyckats samla på mig pengar. Skulle gräma mig väldigt om jag skulle dö med en massa pengar på banken.;)

F

F.d. 3088

Guest

Jag inser att jag är en riktig slösare. Särskilt då jag är ute med husbilen. Om jag känner för att det just nu skulle skulle smaka gott med en chokladbit eller en läsk så köper jag den. Under en resa vill jag njuta av tillvaron och inte bara jaga låga priser. Det är väl därför jag aldrig lyckats samla på mig pengar. Skulle gräma mig väldigt om jag skulle dö med en massa pengar på banken.;)

Hej Alve.
Lyxa till det kan man ju göra någon gång, men åker vi husbil finns drickan och vad det nu månne vara i husbilen om jag bunkrat rätt.:rolleyes: Njuter gör hela tiden med husbilen:D Pengarna lägger vi på restaurangbesök, affärer och annat trevligt. Blir det en peng över så gör den säkert nytta hos någon behövande.;)

Gurra

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Man kan också säga som en bekant till mig...(som har rätt gott om prassel i fickan :D.)

"Jag har råda att betala, men jag tycker ändå inte om känslan av att känna mig fullständigt upplurad."

JANKRO.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Vi måste nog ha en viss förståelse för att bensinstationerna måste ta mycket mer betalt för sina varor är livsmedelskedjorna. Fler och fler mackar måste lägga av helt med den personliga servicen. Obemannade stationer tycker jag är en bedrövelse. Varorna som köps in av en mack levereras naturligtvis i mindre volymer och därmed till högre kostnad. Frakterna måste t.ex. slås ut på ett färre antal produkter. Livsmedelskedjorna kan gå ut med lägre priser och därmed öka försäljningen och ta in lönsamhet på det sättet. En mack kan bara sälja till kunder som råkar stanna.

Många mackar har nattöppet. Det är en service som är enastående i sitt slag. Personalen som jobbar natt har naturligtvis 100% lönepåslag för obekväm arbetstid. Service kostar pengar. I närheten av oss finns en nattöppen mack. Har vi missat något till en helg med gäster så kan jag ta en promenad på 10 min och komplettera. Visst kan det vara irriterande att se att det är dubbla priset mot ICAs men det finns dock där kl 11 på kvällen. Service kostar pengar.

Livsmedelskedjorna lockar med extrapriser samtidig som man tar igen det på varor där det inte syns. Många extraprisvaror har dessutom någon skavank som man upptäcker senare. Så nog blir vi lurade ideligen.

Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Toppen