Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skall ingå om det är ny husbil,om det är ny för dig som begagnat ska också ingå + bodelsbatteri skall också ingåHej, vad ingår inte när man köper ny husbil och som man måste ha. Tänker på gasoltuber, toakasett m.m.
Tack för svaret men nu skrev jag visserligen NY husbil.Jag har inte hört talas om att det är några krav på vad som ska ingå i en beg hb, förutom det som står i trafikverkets definition av en husbil (PB2). Som alltid när det gäller begagnat får man fråga säljaren, och förvissa sej om att det som utlovas (i kontrakt) också levereras. Utan kassett är ju inte toan komplett, likaså brukar en gasolflaska (kolla bäst-före-datum) ingå. Och som Zlatko påpekar, bodelsbatteri krävs ju för att t.ex. vattenpump, toaspolning mm ska fungera. Men bara för att det finns ett bodelbatteri är det ju inte säkert att det är särskilt mycket liv i det, samma sak gäller t.ex. startbatteri.
Mycket att kolla blir det... Men lycka till åndå![]()
![]()
Lite låg läskunnighet så här tidigt...Tack för svaret men nu skrev jag visserligen NY husbil.
Om det är ny då ingår allt och säkert också duschTack för svaret men nu skrev jag visserligen NY husbil.
Det hoppas jag att duschen finns kvar för den fanns där när vi kollade på bilenOm det är ny då ingår allt och säkert också dusch
Jag har köpt 4 nya plåtisar/husbilar men aldrig fått någon 230V kabel.Normalt skall en gastub, toakassett och 230V kabel ingå.
Bäddmadrasser kan även vara en fråga för koll
Nja..äger men inte använder 1,5kvadrat och 10 m lång,det räckerSamma här. Men har enbart köpt begagnade. 230 volts kabel skall vara 2,5 kvadrat och max 25 m.
Tycker att det bättre med WellPur både hemma och i husbilenDet viktiga är att kolla så det är Froli bäddsystem i sängbotten!
Du är ju hopplös.Nja..äger men inte använder 1,5kvadrat och 10 m lång,det räcker
När det blir förbjudet att sälja 1,5 kvadrat då först ska jag ändra mig, men hittills är det inte detDu är ju hopplös.