Hej,jag har inte sån panna men ska inte Temp offset stå på nåt värmetemp ex 26 grader som du har på el,den visar o.o grader
Nej, temp offset handlar om att "kalibrera" temperaturmätningen så Aldes uppmätta innetemp stämmer med den man kanske mäter på annat sätt (rumstermometer)
Jag är ny på det här med husbil så detta kan vara en riktigt pinsam fråga... Jag lyckas inte få mitt Alde 3020 system att värma bodelen med gasol. Den fungerar bara med 230 v. Den värmer dock kranvattnet med gasol. Gasolen fungerar även för kylen och brännarna i köket. Jag misstänker starkt att det är jag och inte Alde systemet som är problemet.... Bifogar bilder från menyerna, kanske någon direkt ser något som är felinställt.
Först det uppenbara: Skaffa en manual och kolla dina inställningar. I manualen finns också felsökningshjälp. Jag har haft min panna åtskillig tid och måste ändå gå in i manualen då och då för att kolla vad jag gör. Har du ingen på papper så finns dom här:
Manualer och dokument | Alde
Om man sedan tittar på hur du har ställt in så har du begärd innetemp 26 grader (första bilden) och aktuell innetemp också 26 grader (sista bilden). När begärd och aktuell temp är lika så kommer pannan inte att gå igång. Kolla också att pannan får 12V annars kan den inte starta på gasol.
Du har en belastningsvakt inställd på 10A och elpatron på 2kW. Helt i sin ordning. Du kan dock, om du vill, ställa pannan på 3kW. Belastningsvakten kommer ändå att se till att du aldrig tar mer än 10A.
Värdena på servicemenyerna ser helt ok ut.
"Pump settings" likaså.
Inställningarna av dag och nattmod förvånar mig litet. Jag föreslår att du kopplar bort dom tills du har fått fart på allt annat. Tryck på "Off".
Det normala är att man ställer in 230V som prioriterat (näst sista bilden) men skall man testa gasolen så kan man ju låta bli det.
Jag skall gå ut och kolla hur min 3020 är inställd ifall dina problem fortsätter. Så har vi ett utgångsläge i alla fall.
MVH
Hans