• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Albins husbilar Valskog

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024
Noteringar av mina erfarenheter angående Albins Husbilar i Valskog.


Vid köp av husbil 4250 kg, vid hemkomst så kan jag notera att bilen är typgodkänd med CP däck, men det sitter däck för 3500 kg, med andra ord ej godkända.

Däckbyte nr 1:
Får CP märkta däck, men med felaktig ventil. Däck ventilen är för 3500 kg max vikt.

Däckbyte nr 2:
Reparatören kommer med skitiga kläder och vill ha bilen, jag ber honom byta till rena arbetskläder innan han sätter sig i min bil. Vilket sker. Lovad nya däck, datumstämplade 2018. Rätt däck och ventiler.

Vid samma tillfälle så påtalar jag att kylskåpet inte kyler tillräckligt. Komponenter bytts i kylskåpet och funktionen är bra. Däremot så repas husbilen kring det nedra kylskåpsgallret, rep mönstret påminner om skyddsnätet på insidan av gallret.

Skickar ett mail till Albins husbilar om mina erfarenheter, vid besök på Albins husbilar efter detta så är personalen i blåställ helt iskalla, med undantag från verkstadschefen och försäljaren Magnus som är jättebra.

Kylskåps problem:
Köpte nytt brännarmunstycke samt lilla aluminiumfiltret som sitter i brännare munstycket, kylskåpet tappar helt kylförmågan efter byte av nya komponenter, tycker att kylskåpet inte brusar lika som förr.
Eftersom mitt förtroende för Albins verkstadspersonal är i botten så kontaktar jag en riktig verkstad i när kommunen och de kan konstatera att aluminiumfiltret är till kylskåpmodell mindre och med andra ord felaktigt.

Försäljning och verkstadschef är jättebra, verkstadspersonalen bör förbättra sina kunskaper samt få gå kurs där kundbemötande egenskaper skall förstärkas.
 

peter_blågräs

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Uppsala
Köpte HB därifrån förra året med lite liknande problem. Kylskåp som knappt kylde på gasol och vindruteskydd som inte satt kvar uppe (trasig spärr). Båda dessa fixades ett par veckor senare medan jag väntade utan extra kostnad. Bra bemötande i övrigt.

Gissar att de borde finkolla begagnade objekt lite mer innan de säljer dem, det skulle ha löst mina problem. Att inte kunna ta en riktigt kall öl vid fricamping en varm sommar var väl annars det värsta vi drabbades av.
 
Toppen