• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aktuellt, eller som alltid egentligen?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Aktuellt, eller som alltid egentligen?

I den månghövdade skaran av skethuspoeter och deras alster finns mycket att undra över och försöka förstå

Vishet och dumhet förblir vad det är, egalt vilket språk som väljes.
Välvillighet och illvilja likaså. En ros är en ros . . . . . .

På tal om poeter, har du läst Tranströmer? Vad tyckte du?

F

F.d. 2621

Guest

Tomas Tranströmer - ojojoj så stort, så stort att man nästan inte vågar kommentera! Nog var det valet rätt, och en hel värld applåderarar tydligen. En mästare, som behärskar ordet utan att behöva ett språk och språket utan att behöva så många ord och mycket annat.

Jag har inte läst så mycket av honom som jag kommer att ha gjort inom kort. Annars är min store favorit Hjalmar Gullberg inom poesin.

Men, bäste Knarrevik, inte tusan kan vi väl få diskutera poeter på detta forum!?!? Eller?
Här ska det väl mest vara häftigare svängar och slängar än så!?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vänder man ryggen åt byggarbetsplatsen så ser man detta!

av de nånting.jpg

En mycket lugn del av Santa Pola där också en och annan husbil kan finna vinterviste utan att störas av polisen. Vill man ha mera liv och rörelse så står den "gamla" ganska trånga delen av staden gärna till tjänst där trafikbuller- och avgasentusiasterna verkligen kan få sina önskningar tillgodosedda, ibland med råge!

Det tidigare omnämnda, inte alltför vansinnigt vackra berget kan anas längst till vänster i bilden.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 50096

Guest

Vem är de bord varit ASTRID:yes:

Toppen