• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aktuella dieselpriser i Europa?

mku52

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
21178
Medlemskap
2025
Hittar ingen sajt där kan man avläsa dagsaktuella dieselpriser i Europa. Är det någon som vet?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Färjan till Danmark om man bor i norra Skåne eller till Tyskland om man bor i södra Skåne. Några reservdunkar, sen klara vi att köra runt lite. :)

Visa bilaga 221891
Man brukar ju säga att vi lever i en föränderlig värld - och det gör vi ju...
Dieselpriset 2,12 Euro blir enligt dagens kurs på 10,80 = 22,90 kronor, men priset idag ligger ju på över 28 kronor per liter...!

cgwik

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2025

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Under alla år som jag varit med i HBK och körde med husbilen runt i Europa så tankade jag nästan alltid på IDS-tankställen. Då behövde jag inte tänka på om det fanns billigare diesel på andra mackar. Dessutom verkade motorn må bättre med högre effekt än de gånger jag tvingades tanka på andra ställen.
Dyrast att tanka är/var vid motorvägarna/autobahn etc.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Lite utanför ämnet.
Ang.bränslepriserna så tjänar bolagen rejält med pengar nu eftersom det som finns i mackarnas tankar
har de köpt in tidigare till en betydligt billigare peng !

Jojje

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Här kommer ett dagsaktuellt dieselpris från en obemannad station i Spanien ( La Zenia )
Bemannade stationer har ett pris på ca 10 cent mer litern, men då kan man både tanka och köpa en flaska Ballantines med sig hem.

Annars ligger dieselpriset någonstans mellan 1,4 – 1,5 euro här nere, gäller dock inte utmed de stora motorvägarna, som Gunnar skriver.

1646844217129.png

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Under alla år som jag varit med i HBK och körde med husbilen runt i Europa så tankade jag nästan alltid på IDS-tankställen. Då behövde jag inte tänka på om det fanns billigare diesel på andra mackar. Dessutom verkade motorn må bättre med högre effekt än de gånger jag tvingades tanka på andra ställen.
Dyrast att tanka är/var vid motorvägarna/autobahn etc.
Ser att IDS är Q8 ! Är IDS billigare än vanliga Q8 stationer ?
Är det kontanter och kort som gäller ?

Jojje

Toppen