• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

aktier i Wifog

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: aktier i Wifog

Var det ikke et tilsvarende produkt Joors for et par år siden også?
De stengte sitt tilbud samtidig som Wifog startet opp - en tilfeldighet?

Precis, det här är brevet som Joors tvingades skicka till sina kunder i april i år:

Viktigt meddelande från Joors
abonnemang från Joors avslutas
Joors har sedan 2012 erbjudit mobilt bredband helt utan månadsavgifter. Vi skapade världens första reklamfinansierade bredbandsoperatör och har fått många nöjda, engagerade användare.

Vår affärsidé var utmanande, vi har satsat väldigt mycket tid och pengar på Joors, men nu har vi inte längre möjlighet att fortsätta vår verksamhet som en svensk operatör. Vi tvingas därför avsluta alla abonnemang den 9 juni 2014. Vi är väldigt ledsna över att behöva göra detta och beklagar verkligen att tjänsten måste stängas ner.

Vi planerade att lansera många nya funktioner. 4G, mobiltelefoni, stöd för smartphones och mobila routers är bara några exempel på funktioner under utveckling.

Än en gång beklagar vi att Joors måste stängas ner. Vi förstår att detta kan ställa till det för er som inte har någon annan uppkoppling tillgänglig. Vi skulle väldigt gärna vilja fortsätta, men det är helt enkelt inte möjligt längre. Tjänsten kommer som sagt fortsätta att fungera till den 9 juni 2014.

Vi tackar alla användare för den här tiden, vi har fått mycket positiv feedback under de här åren. Har du några frågor är du välkommen att kontakta support@joors.com.

Hälsningar alla på Joors

Kan inte hitta några mervärden i Wifog som skulle motivera att en identisk och kopierad produkt, som för ett halvt år sedan måste stänga verksamheten p.g.a. obefintlig lönsamhet, nu skulle vara värt 112.000.000 kr.

Eller är det jag som är den omtalade siste idioten.... ?

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kan inte hitta några mervärden i Wifog som skulle motivera att en identisk och kopierad produkt, som för ett halvt år sedan måste stänga verksamheten P.g.a. obefintlig lönsamhet, nu skulle vara värt 112.000.000 kr.

Eller är det jag som är den omtalade siste idioten.... ?

Joors tog bra betalt för sitt simkort och hade en begränsning på datavolym per dag om jag inte minns fel.

Samma pessimism rådde när Skype, Spotify och Facebook introducerades.
Friskt vågat hälften vunnet, jag beundrar dem som vågar satsa helhjärtat på sina visioner. Jag är gärna "riskkapitalist" när det gäller 900 kr.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Mina personuppgifter med adress, ort och telefonnummer finns ändå till hands på nätet om någon är intresserad.

Du är nog en av dem som inte läst hela policyn

" Denna så kallade automatiskt insamlade information kan inkludera din IP-adress eller andra adresser eller ID:n till din enhet, webbläsare och/eller enhetstyp, internetuppkoppling, webbsidor eller webbplatser som du besöker precis innan eller precis efter det att du använder tjänsterna, sidor eller annat innehåll som du besöker eller på annat sätt interagerar med i samband med att du använder tjänsterna samt de datum och tider som du besöker, loggar in på, eller använder tjänsterna. Vi kan också använda dessa tekniker för att samla in information om din användning av e-post, exempelvis om du öppnat, klickat på, eller vidarebefordrat ett meddelande. Sådan information kan samlas in från samtliga användare."

Det är det här som är affärsmodellen. Att samla info och sälja den vidare.
Den sk annonseringen hävdar jag är en skenmanöver.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Redan för 15 år sedan blev vi uppmanade på det multinationella företaget där jag jobbade på att INTE surfa på konkurrenternas hemsidor i specifika frågor. Detta kunde leda till information för utomstående om vad vi själva höll på med och kosta vårt företag ohyggliga forskingspengar. Det var då det för 15 år sedan... Tänk dig då vad som har hänt sen dess med information-teknologin? Allt man "klickar" på registreras någonstans i syften som man inte ens kan drömma om. Vill man ha det så här? Hur bra är det för en själv och människor man kommunicerar med?

Ibland städar jag min dator efter cookies & andra data från andra datorer. Det räcker att man har surfat någon timma för att fylla på datorn med några hundra sådana. Varför är så många angelägna om att hamna i min dator och bevaka mig i hemlighet? Vad gör Wifog (som tråden handlar om) med mina uppgifter?

Även om man ändrar e-mail adress, eller har flera sådana på olika servrar, eller surfar under flera olika alias så följer IP adressen varje gång. Man kan t.o.m. prenumerera på en tjänst som lovar att "skydda" ens identitet genom "radering" av IP-adressen. Hallo, ska vi ha det så här?

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Fra Wifogs hjemmeside: "Wifog fungerar just nu bara inom Sverige"

Jamen for et par måneder siden var de i flere lande eller?

Det er altså gået tilbage for dem!

Nemt at analysere risikoen, ~100%, og det er derfor jeg heller ikke spiller, risikoen syntes jeg skal ligge omkring 50%, gerne 49, og som Warren Buffet siger "don't invest in anything whose business plan you don't understand"

Og her er der ikke en tydelig plan med konsekvensanalyser, uanset det bare er SEK900:- der er kun en strålende fortid.

Syntes jeg
Hilsen
Jes

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fra Wifogs hjemmeside: "Wifog fungerar just nu bara inom Sverige"

Jamen for et par måneder siden var de i flere lande eller?

Det er altså gået tilbage for dem!

Nemt at analysere risikoen, ~100%, og det er derfor jeg heller ikke spiller, risikoen syntes jeg skal ligge omkring 50%, gerne 49, og som Warren Buffet siger "don't invest in anything whose business plan you don't understand"

Og her er der ikke en tydelig plan med konsekvensanalyser, uanset det bare er SEK900:- der er kun en strålende fortid.

Syntes jeg
Hilsen
Jes

Du syftar nog på Fogg som fortfarande fungerar och som inte är reklamfinansierat!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Nu pratar vi om två skilda operatörer, Wifog och Fogg.
Båda använder dock Tres nät.

Så här ligger det till.
Just nu fungerar wifog bara i Sverige...enl deras egen info på hemsidan.

Citat:
Punkt 4
Varför kan jag inte surfa eller ringa utanför Sverige?
Just nu är det inte möjligt att få till med dagens operatörer, tyvärr. Men vi jobbar på det.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så här ligger det till.
Just nu fungerar wifog bara i Sverige...enl deras egen info på hemsidan.

Citat:
Punkt 4
Varför kan jag inte surfa eller ringa utanför Sverige?
Just nu är det inte möjligt att få till med dagens operatörer, tyvärr. Men vi jobbar på det.

Jag misstänker att en del blandar ihop Fogg och Wifog. Fogg fungerade i flera europeiska länder men är numera sålt till HP. Mitt Fogg funkar fortfarande men frågan är hur länge?

Wifog har bara fungerat i Sverige och möjligen i Danmark eftersom de liksom Fogg använder Tres nät.

Nisse och Nana

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Verkar som om de flesta missade epost adressen där det står
Crowdfunding :wideeyed:

Gräsrotsfinansiering – Wikipedia

Det är nog inte vi här på forumet som är de största användarna av Wifog utan mer våra barn och barnbarn.
Har en 12-årig grabb som kört Wifog sedan starten, han och hans klasskompisar är de framtida användarna, som det ser ut idag.
För oss är det toppen att inte behöva tänka på kostnaderna längre när det gäller grabbens mobil surfande.

Mvh,
Nisse och Nana

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Fick på e-posten idag.:)

xwsflxucf9pyv0knayrv.jpg

Välkommen som ny aktieägare i Wifog AB

Betalningsbekräftelse
Härmed bekräftar vi att vi tagit emot din betalning och att du är registrerad som ny aktieägare i Wifog AB. Vi passar på att tacka för förtroendet och ser fram emot en spännande resa tillsammans med dig.

Avräkningsnota
Inom kort skickar vi dig en ny avräkningsnota som du ska spara. Den gäller som bevis på ditt aktieinnehav.

Mer om nyemissionen och ditt förvar av aktier
Wifogs nymission pågår fram till den 30 september. Du kommer att kunna flytta dina aktier till en värdepappersdepå ungefär 4-6 veckor efter emissionen är genomförd. Wifog samarbetar med Aktieinvest vad gäller överföringen av dina aktier till valfritt förvar. Om du inte redan har en värdepappersdepå kan du enklast vända dig till din bank som hjälper dig med det. Är du redan ansluten till någon av de större bankernas internettjänst och betalar räkningarna där kan du enkelt också öppna depå hos dem.

Kontakt
Har du frågor om ditt aktieköp och delägande? Hör av dig till oss på crowdfunding@wifog.com eller ring oss på 072-053 42 94. Vi svarar i telefon alla vardagar mellan 10.00 och 14.00.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Listning av Wifog AB på Nasdaq OMX/First North
För att det fortsättningsvis ska finnas ett brett intresse för Wifogs bolagsutveckling och göras nya investeringar i företaget har styrelsen beslutat att påbörja processen mot börsintroduktion på Nasdaq OMX/First North under 2015. Användbar information om börsintroduktioner i allmänhet hittar du på Nasdaqs webbplats:
First North - NASDAQ OMX NORDIC

Toppen