• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ah-ligan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Enligt uppgift har aake 285 Ah i sina bodelsbatterier och leder därmed ligan för närvarande!

Upp till kamp! Nog finns det HBK-medlemmar som har fler ampéretimmar i bodelsbatterierna!?

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ah-ligan

Jag har 2 x 85Ah + 1 x 75Ah + ett batteri som jag köpte i Spanien på c:a 65Ah.

De två 85:eek:rna har egen solpanel och står för grovjobbet: värmare, belysning, eltoalett o.s.v. De två andra batterierna klarar TV, dator, apparatbatteriladdning och liknande ting. Jag kan välja vilket batteri jag ska använda och vilket batteri jag vill ladda från separat solpanel. Det finns bara ett strömuttag från dessa 2 batterier så strömtjuvar är uteslutna. Totalt blir det lite över 300 Ah och det brukar räcka.

Solpaneler 1 x 100w + 1 x 110w + en lös vikbar på 2 x 50w som är bra att ta till ibland när det går åt mycket ström. Jag brukar inte behöva koppla upp mig till extern el.

Jappe

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag har 2 x 85Ah + 1 x 75Ah + ett batteri som jag köpte i Spanien på c:a 65Ah.

De två 85:eek:rna har egen solpanel och står för grovjobbet: värmare, belysning, eltoalett o.s.v. De två andra batterierna klarar TV, dator, apparatbatteriladdning och liknande ting. Jag kan välja vilket batteri jag ska använda och vilket batteri jag vill ladda från separat solpanel. Det finns bara ett strömuttag från dessa 2 batterier så strömtjuvar är uteslutna. Totalt blir det lite över 300 Ah och det brukar räcka.

Solpaneler 1 x 100w + 1 x 110w + en lös vikbar på 2 x 50w som är bra att ta till ibland när det går åt mycket ström. Jag brukar inte behöva koppla upp mig till extern el.

Jappe

Då borde tråden börjat med dej inte Aake;);)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Då är det knappast någon mening att skryta med 2 x 110 A AGM (dock sprillans nya), men jag har en massa ficklampor som också går på batterier Jappe. Som jag känner dig (från klubbens hemsida) och din tävlingsanda, så tror jag knappast att du godkänner ficklampsbatterier i den här tävlingen ; )

Väntar bara på att en Concorde-ägare med sin 12 ton rullande "hotell" med några 50" TV ska höra av sig, då får man nästan mindrevärdeskomplex...

jappes nästa.jpg

E

ernst2169

Guest

Tyvärr. Jag har/hade bara 2 gånger 140 Ah när batterierna var nya för 3 år sedan. Nu är dom helt slut. Köpte "billiga" batterier hos Mekonomen i Halmstad. Nästa inköp blir bra kvalitetsbatterier avsedda för att användas som bodelsbatterier.

Toppen