• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adriatik

H

hianders

Guest
Sv: Adriatik

Hej! Vi har en Adriatik 660 SL Coral. Är det något specifikt du undrar över??

fru hianders/Inger

anders-mx

HBK Medlem
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
8995
Medlemskap
2025

Hej. Har en corall SP med alkov. Är jättenöjd med den. Är en 2007 och har nyligen bytt Kamrem och hjullager. Med vänlig hälsning, Anders

F

F.d. 58637

Guest

:) Någon som har erfarenhet eller äger Adriatik husbil 660 SL
Mycket bra bil, bra toa, separat dush med dörr, gaderob, stort garage. MEN: litet pentry. För kraftig skålning i stolarna för min längd, och så skramlade den förskräcklig på halvbra vägar, villket gick mig på nerverna. Ärligt alltså.

F

F.d. 25477

Guest

Vi har haft 2 st Knaus 1 Eriba men nu så har vi bestämt oss för denna 660 SL
För det var långbädd i den
Nackdelar jag såg var att det var ett lågt kylskåp och litet kök men ska man ha sängar så blir det väl så.

H

hianders

Guest

Lågt kylskåp vänjer man sig vid :) Även om "köket" är litet så sitter jag ofta vid bordet och hackar och skär då det inte finns så mycket yta på köksbänken. En del har ju tagit bort glasluckan över diskhon och lagt dit ett trälock istället som kan användas som skärbräda.

Vi har gjort om garderoben mellan köket och en säng och satt in hyllor där för att få ett skafferi. Fungerar hur bra som helst! Kläderna hänger vi i duschen där vi satt in en klädstång. Vi duschar sällan (eller aldrig) i husbilen.

Ett utrymme som vi inte nyttjar så mycket (mer än för lite skrymmande saker) är utrymmet under den vänstra sängen. Med jalusie för.

Om man vill ha vinkelkök så finns ju 670 SL och de har ju också ett högre kylskåp.

Lycka till!!

fru hianders/Inger
:yes:

Bilagor

• 043.jpg
    043.jpg
    320,7 KB · Visningar: 6
  • 044.jpg
    044.jpg
    338,7 KB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Jag har lagt in bilder i mitt inlägg på "skafferiet".

Inger

Senast redigerad av en moderator:
Toppen