• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria Corall 670 sl Köp

F

F.d. 9803

Guest
Sv: Adria Corall 670 sl Köp

Någon som vet vad det är för backkamera som monteras om man beställer den fabriksmonterade som finns i tillvalslistan?

/Anders

K

Kimobo

Guest

Hej

Hämtade ut en ny S670SL i förra veckan, hade tidigare en 2008 S660 SL och var supernöjd med den. Tänkte montera reservhjul i den nya bilen men svårt att hitta
ett bra och säkert fästsystem inne i garaget. Var och hur monteras de från fabriken/återförsäljaren?
Leif

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej

Hämtade ut en ny S670SL i förra veckan, hade tidigare en 2008 S660 SL och var supernöjd med den. Tänkte montera reservhjul i den nya bilen men svårt att hitta
ett bra och säkert fästsystem inne i garaget. Var och hur monteras de från fabriken/återförsäljaren?
Leif

Se bild1816857 029.jpg

gunnaro

HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
6766
Medlemskap
2024

Hej Staffan!
Jag har en Adria 670 sl 09 Där sitter Tv bakom luckan över diskbänken det är bara att öppna luckan och dra ut TV det funkar jättebra.
Hoppas det löser sig för dig

Mvh Gunnar
:)

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021

Hej!
Nu har vi bytt in bilen, men jag hade en ide om att hänga ett reservhjul i taket mitt i garaget. Skruva en kraftig plyskiva mellan sängarnas balkar. en lång bult genom den. Säkert 20 cm lång. Lägga sig på rygg i garaget och hålla upp hjulet så bulten kommer ner genom fälgens mitt. Sedan en stoor bricka och en vingmutter som skruvar fast hjulet.
Det är ändå svårt att utnyttja garagets höjd. Stolar och bord spänner vi fast med remmar på kant på hyllan i bak.

Mvh

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Intressant läsning jag har också just beställt en 670SL 2011 det är nog bra med extra reservhjul trots allt.
Hämtar min i april - maj

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ibland händer, konstigt nog, saker och ting i omvänd ordning även inom husbilsbranschen. I inläggen 8 och 10 skrev jag att vi skulle få vår nybil i mars. Döm om min förvåning då försäljaren ringde mig i onsdags och berättade att vår bil landat i Umeå samma dag.
Nu blir det byte i Umeå på fredag den 4 februari.
Är visserligen i Umeå i tjänsten på måndag och tisdag samma vecka, men då jag nämnde om den möjligheten lade Mona in sitt veto. Hon vill också vara med då vi växlar bilar. Helt förståeligt! Skall bli kul. 75 mil tor är en baggis för oss Norrbottningar!
Hoppas dock att jag denna gång, likt den 1 april 2008 under tråden Personliga betraktelser, slipper kåsera om Konsten att bli med husbil.
Det var ju vår premiär som husbilsägare. Nu har vi betydligt mer erfarenheter med oss i bagaget, dels egna och mycket av det alla Ni HBK:are så förtjänstfullt skrivit i trådarna på denna webbplats.
Önskar Er alla en fortsatt trevlig helg! //Kjell

Senast ändrad:

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

Sama här, vi fick den också en månad för tidigt, i onsdags!
Men det är rätt skönt att ha den hemma, springer lite ut o in, för att kolla på grejer som man kommer på.:)
Ska jag behöva säga att vi provsov den förra natten? :wink:

Bilden tagen när den är nyvättad, samma dag vi fick hem den.
IMG_1919_b.jpg

F

F.d. 50003

Guest

Vi väntar på våran 670 sl får den i början av April hoppas att vi har gjort ett bra val det vore bra att veta om för och nackdelar från andra ägare av en 670 sl

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Haa äntligen den 14/5 får vi hämta vår Corall 670 SL vi beställde bilen 17/10 så det tog nästan 7 månader.
Sen tog vi Partikelfilter men det blir man ju knappast rik på, jag förstår om folk skiter i det vid nybeställningar. Det visste vi ju inte då! :)

Senast ändrad:
Toppen