• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria coral sätesöverdrag?

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Hej:) letar efter sätesöverdrag till vår adria coral 670 sl det är såna där vanligt förekommande "kaptenstolar" men vilka passar egentligen..

Har ni några tips?
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
ex camp4u har ju en del att bjuda på. Verkar vara samma överdrag från 2007 & framåt.
Men läs texterna noga! Någon av modellerna kostar just nu runt 2500kr vilket låter lite saftigt. Men då är det till 2 stolar.
Annan variant ser ju billigare ut då den kostar runt 1500kr. Men det är per stol...
Mitt tips är att åka till någon som säljer "på plats" & man får med sig grejerna ut & monterar & kan kolla så att det är OK.
Ibland säljs ju det som passar men bara ganska bra. Klädsel på en sån stol vara perfekt, annars håller den inte länge.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
De som börjar på 2500kr brukar generellt ha bra passform och sitter slimmade, tar en bra stund att montera.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det gäller att veta vad det är för stolar som sitter i bilen innan köp. I vår Adria Coral från 2008 sitter det Aguti stolar. Det var alltså inte Fiat originalstolar. Jag hittade en lapp instoppad på undersidan av stolen med namn vilket underlättade när vi köpte överdrag.

//Michael, medlem
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Det gäller att veta vad det är för stolar som sitter i bilen innan köp. I vår Adria Coral från 2008 sitter det Alguti stolar. Det var alltså inte Fiat originalstolar. Jag hittade en lapp instoppad på undersidan av stolen med namn vilket underlättade när vi köpte överdrag.

//Michael, medlem
okej tack ska kika om jag kan hitta något :msn_thumbup:
 

ACJL

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
30340
Medlemskap
2024
Hej:) letar efter sätesöverdrag till vår adria coral 670 sl det är såna där vanligt förekommande "kaptenstolar" men vilka passar egentligen..

Har ni några tips?

Hej, vi köpte överdrag .från Campingtillbehör 4U.Art.nr.943561 Grå/grå, konstläder. Passade perfekt och blev jättesnyggt. Hälsn. Anki&Jörgen
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Såhär ser stolarna ut, ser inte ut som original ducato enligt mig men jag har å andra sidan inte sett så många ducato stolar i mitt liv :) någon av er kanske vet precis vilken stol det är?

Hade missat en del svar här, tack på efterhand.
 

Bilagor

  • 20230317_205856.jpg
    20230317_205856.jpg
    1,5 MB · Visningar: 95

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag fick gå ut till husbilen för att jämföra och jag ser på din bild att det inte är samma stolar som i vår. Undersidan på armstöden är den tydligaste skillnaden.

//Michael, medlem
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Fick bli ett par ullbädden sven 2 och dom passar perfekt, ifall någon undrar samma sak som jag gjorde då. :msn_thumbup: lite dyrt men känner att man säkert förlorar mer på att slita ut originalstolarna. Helnöjda iallafall :cool:
 

Bilagor

  • 20230517_191205.jpg
    20230517_191205.jpg
    2 MB · Visningar: 29
Toppen