• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria coral 2011 gelcoat?

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Tjenare, håller på och polera och fixa upp husbilen till sin forna glans men jag blir inte klok på vad den är gjord av, är det bara ren vit plast eller är det någon typ av gelcoat?

Svårt att hitta något när man googlar också. Någon som vet?

Ha det fint
David
 
Senast ändrad:

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Har nu fått reda på att det är glasfiberplast, frågan är om det är någon gelcoat eller liknande som yttre sikt när man bygger med glasfiberplast? Jag har ställt frågan till återförsäljaren också.

Alltid bra att veta vad det är man jobbar med.
 

Daihatsu

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ljusnarsberg
HBK-Nr
35613
Medlemskap
2024
Hej David

Har du polerat bilen, blev det bra? Var och tittade på en Coral 2011 idag och den såg tråkig ut i lacken/gelcoaten, speciellt hela bakväggen. huv, dörrar samt bodelsdörren ser ok ut, verkar vara annan lack på dem. Är nyfiken på om det går att få till den om jag köper den.

// Tommy
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Hej David

Har du polerat bilen, blev det bra? Var och tittade på en Coral 2011 idag och den såg tråkig ut i lacken/gelcoaten, speciellt hela bakväggen. huv, dörrar samt bodelsdörren ser ok ut, verkar vara annan lack på dem. Är nyfiken på om det går att få till den om jag köper den.

// Tommy
Japp, mycket bättre men helt kritvitt blir det aldrig, tror aldrig dom varit helt vita heller..bildelen är ju fiats egna lack och dörren verka vara någon vit vinyl. Avsevärt mycket snyggare blev det iallafall. Väldigt nöjd med våran.. Kanonbil:msn_thumbup:
Se före/efterbilder, på första bilden hade jag börjat polera en bit i vänstra övre hörnet.
 

Bilagor

  • 20230324_055028.jpg
    20230324_055028.jpg
    2,3 MB · Visningar: 73
  • 20230402_175536.jpg
    20230402_175536.jpg
    2 MB · Visningar: 73

Daihatsu

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ljusnarsberg
HBK-Nr
35613
Medlemskap
2024
Hej

Tack för snabbt svar!
Ser ju riktigt blank och fin ut:) tog det lång tid att polera den? och vad använde du för medel, antar att du körde med maskin.

// Tommy
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Hej

Tack för snabbt svar!
Ser ju riktigt blank och fin ut:) tog det lång tid att polera den? och vad använde du för medel, antar att du körde med maskin.

// Tommy
Har ena sidan och bildelen kvar.. Har väl hållt på 2 arbetsdagar ungefär. Varit iväg och jobbat mycket och en del trädgårdsprojekt har kommit i vägen men nu är det dags att göra klart resten i de närmsta veckorna. La även polishangel master sealant vax efteråt. Det är värt mödan :msn_thumbup:

Har använt scholl concept s0 heavy cut med hård skumtrissan sen scholl s2 black med mediumhård skumtrissa efteråt.
S0 är som grovt, ungefär som våtslip så det ska man vara försiktig med.
Jag har köpt allt på streetpower rekond.

Polermaskin är en ocillerande 125mm maskin ifrån Clas ohlson:)
 
Senast ändrad:
Toppen